Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

BMW i8 | Nowoczesny samochód za kosmiczne pieniądze

Krzysztof Słomski
04.04.2014 08:22
A A A Drukuj
BMW i8

BMW i8 (Fot. BMW)

Wiemy już ile będzie kosztować nowe BMW i8 w Polsce. Cena jest znacznie wyższa, niż przypuszczaliśmy. Samochód jest o ponad 400 tys. zł droższy od mniejszego i3, wkraczając na pułap cenowy BMW M6!
BMW powiększy fabrykę w Spartanburgu Nowe BMW X7 | Konkurent Mercedesa GL

Polska cena BMW i8 to aż 573 900 zł. Należy podkreślić, że to cena bazowa, którą można w bardzo łatwy sposób powiększyć o kilkadziesiąt tys. złotych, wybierając kilka elementów z bogatej listy opcji.

Sportowe i8 jest hybrydą typu plug-in, której baterię można doładować korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego. Za napęd odpowiadają silnik elektryczny (napędza koła przednie) oraz benzynowy (napędza koła tylne), w tym przypadku trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra. Moc systemowa wynosi 326 KM, a maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy. Według danych producenta łączny zasięg pojazdu to 600 km, średnie zużycie paliwa wynosi 2,1 litra na 100 km, a zużycie energii 11,9 kWh na 100 km. Producent podaje, ze w realnych warunkach miejskich spalanie powinno oscylować w granicy 5 l/100 km, a w trasie, gdzie bardziej wykorzystywana jest jednostka spalinowa - ok. 7 l/100 km. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może poruszać się maksymalnie do prędkości 120 km/h na dystansie 37 km.

Jesteś zainteresowany kupnem używanego BMW?

Kolejne cechy tego auta to niska masa własna, jak na hybrydę (1 485 kg), oraz świetny współczynnik oporu powietrza Cd, wynoszący zaledwie 0,26. Stosunkowo niewielka waga to efekt opracowania konstrukcji według koncepcji LifeDrive - technologii włókien CFRP, które tworzą konstrukcję przedziału pasażerskiego i aluminiowy moduł, który łączy elementy układu napędowego i zawieszenia.

Wyposażenie standardowe modelu jest bogate, obejmuje mi.n: komplet poduszek powietrznych, karbonowy dach, 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną tapicerkę z elementami tekstylnymi, układ regulacji siły tłumienia amortyzatorów, automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjny tempomat, reflektory i tylne lampy w technologii LED, elektrycznie sterowane fotele z funkcją podgrzewania, centralny zamek, system nawigacji z 8,8-calowym ekranem i dyskiem twardym o pojemności 20 GB, komputer pokładowy, system audio z 7 głośnikami, standardowy kontroler iDrive, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wielofunkcyjną sportową kierownicę i automatyczną klimatyzację.

Ze wspomnianej oferty wyposażenia dodatkowego warto wymienić specjalny pakiet w cenie 82 103 zł! W jego skład wchodzą: pełna tapicerka skórzana, inny wzór 20-calowych obręczy kół, alarm, dodatkowe schowki, antracytowa podsufitka, niebieskie pasy bezpieczeństwa, przednie i tylne czujniki parkowania, rozszerzone reflektory diodowe, systemy asystujące kierowcę, wyświetlacz Head-Up, system audio Harmann Kardon i zestaw głośnomówiący.

BMW i8 produkowane jest w fabryce w Lipsku. Na auto już można składać zamówienia. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na czerwiec br.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW X4 | Kolejna nisza zapełniona

BMW X4

Zobacz także

Komentarze (74)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Oceniono 266 razy 240

    "średnie zużycie paliwa wynosi 2,1 litra na 100 km, a zużycie energii 11,9 kWh na 100 km. Producent podaje, ze w realnych warunkach miejskich spalanie powinno oscylować w granicy 5 l/100 km, a w trasie, gdzie bardziej wykorzystywana jest jednostka spalinowa - ok. 7 l/100 km."

    i to jest to, za co lubię foldery reklamowe producentów samochodów. "Średnie spalanie" uśrednia spalanie auta zepchniętego na luzie z górki (z wyłączonym silnikiem) oraz zjazd stamtąd z huraganem w plecy i na oponach napompowanych do 15 bar (w stylu "blondynka za kierownicą", czyli bez gazu i z modlitwą o szczęśliwe dojechanie na ustach). Tylko to średnio może dać 2,1 l/100 km. Podobno bardziej realnie ten wynalazek pali 5 l w mieście i 7 l za miastem, czyli średnio 6 litrów. Oczywiście wg danych producenta, co należy pomnożyć razy 1,5. Dziewięć litrów w aucie za pół dużej bańki.... Zdaje się, że to nie oszczędność paliwa ma być powodem jego zakupu. Czyżby chodziło o ryk V3 o budzącej szacunek pojemności 1,5 litra (i żywotności sięgającej trzeciego tygodnia po upływie gwarancji)?

    I tak należy to cytać

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 76 razy 54

    Hmm, to ja wole Tesle S, osiagi niewiele gorsze, wygodnie zmieszcza sie 4 osoby w porywach do 5, ponad 400 km zasiegu i ta swiadomosc ze jest sie na forpoczcie postepu technologicznego.

  • Oceniono 37 razy 27

    Niech dodadzą jedynkę na przodzie ceny. Jak szaleć, to szaleć, a co ?
    I tak abstrakcja, i tak.

  • supermarjan

    Oceniono 28 razy 22

    to jest mis na miare naszych mozliwosci!
    co my robimy tym misiem?
    my otwieramy oczy niedowiarkom!
    patrzcie . to nasze. przez nas wykonane, i nikt nie ma prawa sie przyczepic!

  • Gość: maniek

    Oceniono 36 razy 8

    no to tesla bije na głowe bmw i jest sporo tańsza ,widać ze wielkie niemcy są daleko w tej technologi,typowe bmw bedziesz miał wydatki

  • globalneocipienie

    Oceniono 10 razy 6

    zasięg 37 kilometrów? za 600 tysięcy?

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2006, 17 900 PLN
2011, 49 900 PLN
2007, 35 900 PLN
2014, 86 000 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (673)

  • 32%

    McLaren P1 (528)

  • 28%

    Porsche 918 (469)

Liczba oddanych głosów: 1670