Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911?

Nie tak dawno Matthias Muller, szef Porsche A.G. wypowiedział się na temat produkcji czterocylindrowych silników turbo. Porsche chyba szybko przeszło z planów do realizacji tego projektu

Porsche 911 | Oczekiwanie na GT3 RS i GT2

W marcu tego roku szef niemieckiej marki potwierdził informacje, które już od jakiegoś czasu pojawiały się w mediach. Porsche rzeczywiście pracuje nad czterocylindrowymi jednostkami w układzie boxer, które będą wspomagane układem turbo i możliwe, że osiągną moc nawet 400 KM. Ta informacja nie powinna jednak nikogo dziwić. Porsche ma przecież doświadczenie w budowie zarówno silników turbodoładowanych, jak i produkcji czterocylindrowych boxerów (takie pojawiły się np. w modelu 914 i 912). Jako globalny producent samochodów musi również spełniać standardy np. norm emisji spalin. Jak wiadomo downsizing daje właśnie takie możliwości. Faktem jednak jest, że Muller mówił o montażu nowych silników w modelach Boxster i Cayman.

Tymczasem w sieci pojawił się film, na którym widzimy jazdy testowe zakamuflowanego Porsche 911. O ile normalnie w takich sytuacjach uwaga skupiona jest na doszukiwaniu się zmian stylistycznych, które mogą ujrzeć światło dzienne w modelu po faceliftingu, w tym przypadku warto zwrócić uwagę na dźwięk silnika. Testowana "911-tka" nie zdradza swoim wyglądem aby była jakąś specjalna wersją, a raczej standardowym modelem Carrera (brak dodatkowych wlotów powietrza znanych z modelu Turbo czy dodatkowego ospoilerowania jak w GT3). Widoczne są za to małe wloty powietrza w tylnym zderzaku, których żadna obecnie produkowana wersja nie posiada.

Zobacz ile kosztują używane Porsche w Polsce

Dźwięk silnika jest za to zupełnie inny niż w przypadku klasycznej sześciocylindrowej jednostki typu boxer montowanej w podstawowych modelach Carrera i Carrera S. Nie jest już tak charakterystycznie chrapliwy na wysokich obrotoach i wydaja się być łagodniejszy, pracując w charakterystyczny sposób dla jednostek z układem turbo. Czy to oznacza, że nowa konstrukcja z Zuffenhausen już jest testowana w nadwoziu 911-tki i wejdzie do produkcji? Możliwe, że przekonamy się o tym dopiero za kilkanaście miesięcy. Proponujemy jednak abyście porównali sobie dźwięk testowanego egzemplarza z obecnie sprzedawanym Porsche 911 Carrera. Sami zdecydujcie czy nasze podejrzenia są trafne.

OBECNY MODEL 911 Carrera:

 

NOWA TESTOWANA WERSJA :

 

ZOBACZ TAKŻE:

Wystawa Porsche 911 na 50-lecie

Więcej o:
Copyright © Agora SA