General Motors | Nowe silniki Ecotec

Koncern General Motors udostępnił informacje o nowej rodzinie małolitrażowych silników Ecotec
Nowy Chevrolet SS powstanie w Stanach?Nowy Chevrolet SS powstanie w Stanach?

Oparte na modułowej konstrukcji, nowe jednostki napędowe mają zapewnić "doskonałą wydajność, kulturę pracy i trwałość". Mają być także znacznie prostsze w produkcji i łatwiejsze w adaptacji do większej ilości aut.

W sumie 11 jednostek napędowych o trzy lub czterocylindrowej konstrukcji ma pojemność od tysiąca do tysiąca pięciuset cm3. Nie opublikowano jeszcze dokładnych danych technicznych, ale zakres mocy jednostek wynosi od 75 KM do 165 KM. Część silników będzie oczywiście wykorzystywać układ turbodoładowania. Niektóre będą również współpracowały z układami hybrydowymi.

Sprawdź ceny samochodów koncernu General Motors

Najmniejsza jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0 z układem turbo zadebiutowała już w Oplu Adam, a kolejne opisane wyżej silniki zadebiutują w nowej generacji Chevroleta Cruze. Turbodoładowane 1.4 będzie generowało około 148 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Wolnossące 1.5 będzie osiągało za to moc 113 KM i 146 Nm.

Silniki będą produkowane w pięciu różnych fabrykach na całym świecie - w Chinach, na Węgrzech, w Meksyku, Korei Południowej i w Stanach Zjednoczonych. Oczekiwania wobec nowych konstrukcji są spore ponieważ General Motors zakłada, że z taśmy wyjedzie 2.5 miliona jednostek rocznie. Mają one trafić w sumie do 2017 roku pod maski 27 różnych modeli koncernu.

ZOBACZ TAKŻE:

Pierwsza kobieta szefową motoryzacyjnego giganta

Pierwsza kobieta szefową motoryzacyjnego giganta

Więcej o:
Komentarze (1)
General Motors | Nowe silniki Ecotec
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • anemusek

    Oceniono 11 razy -3

    I tak nigdy już nie kupię żadnego produktu GM. Jk ufać firmie która labo ukatrupia swoje marki pozostawiając klientów na lodzie jak postąpiono z Saabem czy żongluje markami dostępnymi na danych rynkach jak piłeczkami tak jak w wypadku Chevroleta również pozostawiając klientów na lodzie bo stracą ogromne kwoty na większym spadku wartości pogłębionym ograniczeniami dostępności części i serwisu, które same w sobie zwiększą koszty użytkowania?
    Nigdy więcej bo nie ma pewności czy kolejny nie będzie opel czy nawet samo GM nie przerzuci się na rowery. Dziękuję postoję i kupię Toyotę...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX