Mercedes chce jedynie czterech platform

Mercedes ma w swojej ofercie niemal dwadzieścia modeli osobowych. Do ich budowy mają posłużyć w przyszłości jedynie cztery płyty podłogowe
Mercedes G63 AMG 6x6 | Pierwsza jazda | Kilimandżaro Mercedes G63 AMG 6x6 | Pierwsza jazda | Kilimandżaro

Pomysł budowania kilku modeli w oparciu na jednej płycie podłogowej nie jest nowy. Wynika to z bardzo wysokich kosztów jej zaprojektowania. W ostatnich latach najwięksi producenci idą jeszcze dalej tworząc uniwersalne platformy mogące służyć do budowy samochodów znacznie różniących się wielkością. Pierwszy był Volkswagen wprowadzając na rynek MQB, na której powstają modele segmentu C, a w przyszłości także D i SUV-y z następcą Touarega włącznie. Mercedes także chce ograniczyć ilość swoich platform, w przyszłości dla samochodów osobowych mają być cztery konstrukcje.

Mercedes Klasa C - Ogłoszenia

Modular Front Archtecture

MFA to najmniejsza platforma mająca być podstawą dla modeli z przednim napędem. W obecnej ofercie są to Klasa A, Klasa B, CLA i GLA. W niedalekiej przyszłości ma dołączyć CLA Shooting Brake.

Modular Rear Archtecture

MRA debiutuje wraz z najnowszą Klasą C i powstałą z myślą o modelach tylnonapędowych oraz z opcją napędu na obie osie. Jest to pierwsza skalowalna platforma Mercedesa i posłuży też dla kolejnej Klasy E oraz wszystkich modeli pochodnych, jak C coupe, CLS, czy CLS Shooting Brake. W nowej strategii nie ma mowy o Klasie S, być może w przyszłości także skorzysta z MRA.

Modular High Archtecture

MHA to platforma powstająca dla crossoverów i SUV-ów. Zadebiutuje w przyszłym roku i pomieści modele ML, GL oraz planowane MLC. Nie jest jeszcze jasne, którą platformę użyje kolejna generacja GLK.

Modular Sport Archtecture

To będzie najbardziej skomplikowana i zaawansowana platforma. Do jej budowy zostaną wykorzystane stopy aluminium oraz włókno węglowe wzmacniane tworzywem sztucznym. Najbardziej prawdopodobne jest użycie jej w nadchodzącym GT AMG oraz kolejnym SL. Pozostaje otwartą kwestią przyszłość SLK, gdyż płyta MSA może być dla niego za droga w produkcji.


ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes Klasy G | 35 lat ikony

Mercedes Klasy G | 35 lat ikony

Więcej o: