Opel Monza Concept, zwiastun Astry i Monzy

Niemal pół roku minęło od prezentacji prototypu Monza, ale dopiero teraz dowiadujemy się, co oznacza dla marki Opel

Prototypy powstają z różnych względów. Czasem jako popis umiejętności stylistów, czasem jako pokaz możliwości marki, ale najczęściej są zwiastunem nadchodzących modeli oraz zmian w stylistyce. Pokazany podczas targów we Frankfurcie jesienią zeszłego roku, Opel Monza Concept należy do tej ostatniej kategorii.

Opel Astra, popularny kompakt - Ogłoszenia

Po pierwsze w jego wyglądzie zewnętrznym można się dopatrzeć linii kolejnej generacji Astry. Skupić się należy głównie na przednim pasie z wąskimi reflektorami i tylnej części nadwozia. Tu pozostaną łagodne linie, a poziome lampy staną się bardziej wyraziste. Kwestią otwartą pozostaje wnętrze. Prosta i pozbawiona setek przycisków deska rozdzielcza Monzy jest przeciwieństwem obecnie spotykanych rozwiązań w autach Opla.

Wiadomo już także co nieco o nowym źródle napędu. Opel śladem Forda, czy Renault, włączy do gamy silników nowej Astry trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 115 KM i momencie 168 Nm. Jak nietrudno się domyślić, będzie to podstawowa jednostka napędowa.

Flagowy crossover

Od zakończenia produkcji Omegi, Opel cierpi na brak flagowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Próba zastąpienia jej Signum nie wypaliła. Ale wszystko wskazuje na to, że taki reprezentacyjny model pojawi się w ofercie producenta z Russelsheim. Według obecnych informacji nastąpi to w 2017 roku.

Projekt o nazwie Monza przewiduje powstanie crossovera wymiarami nieco większego, od obecnej Insignii, ale nieprzekraczającego 5 metrów długości. Płyta podłogowa Monzy pozwoli zbudować także podobny model marki Buick. Można śmiało założyć, że w opcji dostępny będzie napęd obu osi. Na bliższe szczegóły musimy jeszcze poczekać.


ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra OPC Extreme | Najszybsza Astra wszech czasów

Salon Genewa 2014 | Opel Astra OPC Extreme | Najszybsza Astra  wszech czasów

Więcej o:
Komentarze (18)
Opel Monza Concept, zwiastun Astry i Monzy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • finn22

    Oceniono 26 razy 16

    Wyzej nosa nie podskoczysz jak mawiali indianie ... segment premium nie dla was, szukajcie kasy tam gdzie macie dobre auta, nowa corsa, astra czy zafira to przyzwoite produkty wiec poprawcie jakosc, obnizcie ceny i bedzie sukces ...

  • hiszpan25

    Oceniono 15 razy 9

    Ryzykowny krok. Myslalem ze Opel Signum czy Renault Avantime wyleczyly juz producentow z dziwolagow. Bogaty kupiec w wiekszosci przypadkow szuka auta reprezentacyjnego o nadwoziu klasycznej limuzyny a cos na ksztalt hatchbacka sprzedaje sie tylko w nizszych cenach. Jesli Monza bedzie Astra to powinna sie sprzedawac by jest ladna (pytanie tylko czy nie bedzie za droga przy tych rozwiazaniach). Jesli ma zastapic Insignie to mysle ze podzieli los Signum i Avantime.

  • karakalla

    Oceniono 37 razy 9

    Jeżeli Opel dociągnie do 2017, a dużych pieniędzy bym na to nie postawił... Na zabawę typu duży crossover był czas akurat wtedy, kiedy wprowadzano Signum, wtedy taki wóz mógłby chwycić. Teraz, kiedy marki premium mnożą swoich przedstawicieli we wszystkich segmentach bez opamiętania, kto będzie czekał na drogiego Opla? Ta marka ma ciężki problem z wyrazistością i dostarczeniem jakiegokolwiek argumentu za zakupem produktu akurat jej, a nie pleniącej się konkurencji, a nie z brakiem modelu flagowego.

  • xaddey

    Oceniono 7 razy 5

    Ładna kreska, tył przypomina mi bardzo Ferrari FF.

  • bzychnur

    0

    wyglada troche jak skrzyzowanie citroena i mazdy 6 z drzwiami od mercedesa...

  • fahowiedz

    Oceniono 6 razy -2

    no dobra tą Monzę już widzieliśmy czas na coś nowego ... może być w ten deseń

  • Gość: zzz

    Oceniono 4 razy -4

    Ciekawe, że linie przodu ma zapożyczone od Mazdy. Już bieżące modele bardzo przypominają mi Mazdę. Przypadek, wspólne inspiracje, czy mocno się zapatrzyli w konkurencję?

  • cezar85

    Oceniono 29 razy -9

    wygląda fantastycznie

    szkoda, że opel

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX