Toyota skorzysta z technologii Mazdy

Toyota i Mazda zacieśniają współpracę. Jej owocem będzie nowa Mazda 2 sprzedawana pod marką Toyoty

Toyota i Mazda jakiś czas temu podjęły współpracę. Powody są oczywiste, chodzi o redukcję kosztów. Pierwsze postanowienia umowy poznaliśmy pod koniec zeszłego roku. Toyota udostępniła Maździe własną technologie hybrydową na potrzeby oferowanego na rynku japońskim modelu 3 SKYACTIV-HYBRID.

Mazda 2 - atrakcyjny i bezproblemowy samochód miejski - ogłoszenia

Umowy bywają dwustronne i w tym przypadku mamy właśnie z taką do czynienia. Jak Mazda może się odwdzięczyć Toyocie? Okazuje się, że największy koncern na świecie może potrzebować małego modelu na wybrane rynki. Chodzi o przygotowywaną właśnie nową Mazdę 2 (zwiastowaną przez prototyp Hazumi), która w wersji na rynek północnoamerykański będzie powstawać w budowanej aktualnie fabryce w Salamance, w Meksyku. Według najnowszych doniesień Mazda będzie tam też produkować "dwójki" ze znaczkami Toyoty. Wszystkie silniki i podzespoły będzie wytwarzać Mazda, Toyota dostanie więc gotowy produkt.

Mała Toyota będzie się różnić wyglądem od Mazdy, będzie też mieć inne wnętrze. Nie wiadomo, czy nowy model zastąpi Yarisa, którego trzecia generacja jest oferowana w USA. Być może Mazda przygotowuje wersję czterodrzwiową (sedan), co na tamtejszym rynku jest o wiele lepiej przyjmowane przez klientów.


ZOBACZ TAKŻE:

Hybrydowa Mazda 3 - Pierwsze szczegóły

Salon Tokio 2013 | Hybrydowa Mazda - Pierwsze szczegóły

Więcej o:
Komentarze (7)
Toyota skorzysta z technologii Mazdy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragi102

    Oceniono 23 razy 17

    wole MAZDĘ ze znaczkiem TOYOTY
    niż MAZDE ze znaczkiem forda

  • fahowiedz

    Oceniono 18 razy 16

    a to akurat fajny i ciekawy splot marek

    Toyota = małousterkowa, nudna - czasami brzydka, w cywilnych wersjach z przeciętnym prowadzeniem (np. Avensis ma gumowaty układ kierowniczy), kiepskie wnętrza (ostatnio retro pseudo-klasyczne), dobrze wyciszona, najlepsze i sprawdzone ukł. hybrydowe, porządne benzyniaki, przeciętne diesle

    Mazda=małousterkowa, nie-nudna wręcz dynamiczna czasami aż przerysowana stylistycznie, wnętrza przyzwoite ale z niedoróbkami w ergonomii materiałach i detalach, źle wyciszona, niedopracowana karoseria (w "6" drży maska zresztą tak ja w Mondku chociaż wzięli "podobno" rozwód), twarde ale dobre zawieszenie, świetne najnowsze silniki benzyna i diesel,

    Teraz dodajemy Toyota + Mazda = ? no to zależy co kto będzie dostarczać

  • obywatel_nienumerowanej_rp

    Oceniono 7 razy 7

    Toyota wyprowadzając produkcję poza Japonię, natychmiast straciła opinię producenta aut bezawaryjnych i trwałych. Maczanie paluchów w produkcji przez Francuzów i Turków nie mogło wyjść na dobre. Corolla (oraz aktualnie Auris) z legendy bezawaryjności stała się produktem klasy B, nie przewyższającym jakością Fiata, Opla czy Skody. Nissan, sprzedając się Renaultowi, spadł poniżej wszelkiego poziomu, zwłaszcza adaptując do swoich modeli silniki dCi. Mazda - w zamian za bezawaryjność i świetne silniki i zawieszenia zaszczepione Fordowi nie dostała nic... Dlatego nastąpił rozwód.
    Krok Toyoty to rozpaczliwa próba powrotu do legendarnej japońskiej jakości i bezawaryjności. To samo zresztą robi Alfa Romeo, obudowując Mazdę MX-5 swoją karoserią i reklamując jako "swój" nowy roadster. Tylko Japończycy i Koreańczycy mają tyle honoru i odpowiedzialności, żeby nie programować swoich aut na "planowe zużycie".

  • kamito

    Oceniono 11 razy -5

    Zobaczymy co z tego wyjdzie czyżby Toyota czuła na plecach oddech VW który zapowiedział że juz w tym roku sprzedaż przekroczy 10 mln szt, i dzięki silnikom Mazdy chce zwiększyć sprzedaż

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX