Cadillac zamiast Chevroleta w Europie

Po dość zaskakujących planach Chevroleta o wycofaniu się z Europy przyszły kolejne informacje wyjaśniające strategię GM w Europie

O planach wycofania marki Chevrolet ze Starego Kontynentu dowiedzieliśmy się na początku grudnia 2013 roku. Zgodnie z nimi do końca przyszłego roku nastąpi zakończenie sprzedaży większości modeli, ale oczywiście pozostanie wsparcie serwisowe, a części zamienne do wszystkich modeli będzie można bez problemu dostać do 2025 roku włącznie.

To posunięcie nie jest "poddaniem się", a jedynie usystematyzowaniem posiadanej przez GM floty oferowanej w Europie. Na rynku pozostanie Opel (Vauxhall w Wielkiej Brytanii), a w segmencie premium dołączy do niego marka Cadillac. W zasadzie należy napisać powróci, bo przecież nie będzie to pierwszy debiut Cadillaca po tej stronie Atlantyku.

Cadillac - ogłoszenia

Według wstępnych zapowiedzi dostępna ma być pełna gama samochodów tej marki. Wątpliwe, by tak było w rzeczywistości, bowiem zainteresowanie choćby ogromnym Escalade będzie marginalne. Trzon sprzedaży będą stanowiły nowe sedany ATS i CTS oraz SUV o nazwie SRX. W niektórych salonach Cadillaca może panować mały miszmasz, gdyż obok aut tej marki będą sprzedawane Chevrolety, których GM nie chce zabierać Europie. Nadal będzie więc można kupić Camaro i Corvette Stingray.

Data rozpoczęcia działalności Cadillaca w poszczególnych krajach Europy nie jest jeszcze znana.

ZOBACZ TAKŻE:

Już w 2015 roku Chevrolet wycofa się z Europy - szczegóły

Już w 2015 roku Chevrolet wycofa się z Europy

Więcej o:
Komentarze (20)
Cadillac zamiast Chevroleta w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fahowiedz

    Oceniono 67 razy 33

    no to czekamy na ofertę cenową, akurat Cadi to najfajniejsza marka z USA

    - ładne to
    - luksusowe
    - dobrze jeździ
    - może będzie tańsze nić niemiecka trojka
    - do niczego w EU niepodobne więc jest się czym wyróżnić
    - no i nie ma silników 3 cylindrowych w podwójnym doładowaniem
    - no i jednak ma swój niepowtarzalny styl w przeciwieństwie do Lexusa/Infinity/Accury bo co by nie powiedzieć o japończykach premium to jednak trzeba znać na ichniejszych modelach żeby zidentyfikować kto zacz (może z wyjątkiem najnowszych Lexusów z ta rociętą paszczą)

  • maciek389

    Oceniono 20 razy 18

    nic się z tego artykułu nie dowiedzieliśmy, czego nie było wiadomo wcześniej. Dla bardzo wielu firm (nie tylko motor.) Polska to nie Europa. Robicie ludziom smak, a prawda jest taka, że w Polsce salonu nie będzie. Ten artykuł miałby sens, jakbyście przycisnęli kogoś z GMu, dlaczego Cadillaciem mogą cieszyć się na Słowacji a nie w Polsce... Poza tym powinniście zapytać oficjeli skąd ta skandaliczna decyzja o oferowaniu tylko silnika 2.0T w ATSie i CTSie w Europie. Czekamy na jakiś oficjalny wywiad z Sedranem o strategii Cadillac-a w Polsce i całej Europie.

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 32 razy 18

    Caddy w Polsce czy na Wegrzech bedzie za drogi i nie wygra z uzywanymi autami z Niemiec. Niemcy kupia auta niemieckie, Francuzi francuskie, Wlosi wloskie, Szwedzi kupia Volvo i tak sie skonczy przygoda Cadillaca w Europie.

  • karakalla

    Oceniono 8 razy 6

    Nie za bardzo "zamiast", bo przecież Chevrolet grał w grupie aut tańszych, a Cadillac reprezentuje koncern w segmencie premium, dwa poziomy wyżej.

    A faktycznie, trudno przewidywać większy sukces Cadillaka w Europie: poza czynnikiem "nie nasz, nie BMW/Mercedes/Audi - nie kupujemy" stylistyka jest zbyt odważna. Bardzo mi się podoba, obok nowych Mercedesów i Jaguara jest to zdecydowana czołówka segmentu, ale chyba nie chwyci.

  • ajachcealojz

    Oceniono 20 razy 4

    Cadillac Aveo - to będzie musiał być hicior rynkowy. Aż szkoda, że już nie ma Matiza - Cadillac Matiz albo nawet Cadillac Spark, co za nieograniczone możliwości!!!!!

  • Gość: zdziwiony

    Oceniono 8 razy 2

    W Europie klienci mają inne gusta - małe hatchbacki klasy B i C europejskiej produkcji dominują.

  • arme

    Oceniono 17 razy 1

    Po tym jak GM traktuje kolejne swoje marki (Saab, i Chevrolet w Europie) i swoich klientów nie kupię nigdy żadnego samochodu firmowanego przez tą korporacje.

  • marder02

    Oceniono 12 razy 0

    Ale o jakiego Chevroleta chodzi? Czy wycofać się z Europy ma "prawdziwy" Chevrolet czy ten "polski" Chevrolet, który sprzedawany jest na rynkach zachodnich po marką Daewoo?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX