Ford Focus ST z Dieslem

Ford pozazdrościł Volkswagenowi modeli Golf GTD i postanowił stworzyć dla niego rywala

Dla Volkswagena to żadna nowość. Już druga generacja Golfa powstawała w wersji GTD. Pod maską terkotał turbodiesel o mocy 80 KM, ale i tak była to najmocniejsza odmiana wysokoprężna. Najnowszy Golf GTD napędzany jest nowoczesnym silnikiem o mocy 184 KM. Dla dynamiki istotny jest moment obrotowy, który w GTD wynosi 380 Nm, 30 Nm więcej, niż w Golfie GTI.

Nie tylko GTD - Sprawdź ogłoszenia VW Golfa

Ford długo zwlekał z decyzją o rozpoczęciu prac nad rywalem dla Golfa GTD, ale w końcu do tego dojrzał. Pod maską Focusa "ST D" pracuje silnik 2.0 TDCI o mocy 185 KM. Mimo mocniejszego silnika Ford jest o 0,5 s wolniejszy od Volkswagena. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Focusowi 8 sekund. Za to średnie zużycie paliwa wynosi wg producenta zaledwie 4,2 l/100 km.

W Genewie Ford pokazał Focusa po faceliftingu. Obejmie on także wersje ST i nowego ST z Dieslem. Na premierę tych ostatnich musimy poczekać do połowy tego roku. Wtedy też okaże się, pod jaką nazwą będzie sprzedawany najmocniejszy wysokoprężny Focus.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Ford Focus po liftingu

Ford Focus FL

Więcej o:
Komentarze (22)
Ford Focus ST z Dieslem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 9 razy 3

    Heh, zawsze mnie zadziwiało, że ludzie jarają się tymi dopakowanymi dieslami, podczas gdy niemal taką samą moc można wycisnąć z wersji "cywilnej", udając się na pierwszą z brzegu hamownię, gdzie za tysiaka z hakiem pan podepnie sobie laptopa i w kwadrans ze 120 koni zrobi 170, a z wyjściowych 160 z palcem w nosie wyciśnie ponad 200... Potem podjeżdża się na skrzyżowaniu taką szarą myszką do czegoś oklejonego tymi wszystkimi śmiesznymi czerwonymi emblematami, by po starcie widzieć na twarzy kierowcy tego cuda wielkie "WTF?"
    --
    parada karzełków

  • s0ap

    Oceniono 4 razy 2

    Znaczna większość aut po 2010 wygląda tak samo, tak samo jeździ, tak samo się psuje.
    ... nie wiem czym tu się jarać.

  • skiciu

    0

    @romeo29
    Zgadza się, że za około tysiąca możesz zwiększyć moc prawie dwukrotnie ale taki samochód długo bezawaryjnie nie pojeździć...

  • kamito

    Oceniono 1 raz -1

    Mam cały czas wrażenie że Ford kopiuje to co zrobi VW jak nie systemy bezpieczeństwa to w innym przypadku wersje wyposażenia, zobaczymy czy większe zainteresowanie bedzie fordem czy Golfem GTD

  • a4onboost

    Oceniono 1 raz -1

    'Dla dynamiki istotny jest moment obrotowy, który w GTD wynosi 380 Nm, 30 Nm więcej, niż w Golfie GTI.'

    Co za gimbaza to pisała - aby tak było, oba auta musiały by mieć skrzynie biegów o identycznych przełożeniach, a tak nie jest ! Od razu widać że piszący nie ma zielonego pojęcia jak przebiegają relację pomiędzy przełożeniami i momentem obrotowym silnika.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX