Ford Focus ST z Dieslem

Ford pozazdrościł Volkswagenowi modeli Golf GTD i postanowił stworzyć dla niego rywala

Dla Volkswagena to żadna nowość. Już druga generacja Golfa powstawała w wersji GTD. Pod maską terkotał turbodiesel o mocy 80 KM, ale i tak była to najmocniejsza odmiana wysokoprężna. Najnowszy Golf GTD napędzany jest nowoczesnym silnikiem o mocy 184 KM. Dla dynamiki istotny jest moment obrotowy, który w GTD wynosi 380 Nm, 30 Nm więcej, niż w Golfie GTI.

Nie tylko GTD - Sprawdź ogłoszenia VW Golfa

Ford długo zwlekał z decyzją o rozpoczęciu prac nad rywalem dla Golfa GTD, ale w końcu do tego dojrzał. Pod maską Focusa "ST D" pracuje silnik 2.0 TDCI o mocy 185 KM. Mimo mocniejszego silnika Ford jest o 0,5 s wolniejszy od Volkswagena. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Focusowi 8 sekund. Za to średnie zużycie paliwa wynosi wg producenta zaledwie 4,2 l/100 km.

W Genewie Ford pokazał Focusa po faceliftingu. Obejmie on także wersje ST i nowego ST z Dieslem. Na premierę tych ostatnich musimy poczekać do połowy tego roku. Wtedy też okaże się, pod jaką nazwą będzie sprzedawany najmocniejszy wysokoprężny Focus.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Ford Focus po liftingu

Więcej o:
Copyright © Agora SA