Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. I | Nowy rozdział

Nowe Suzuki S-Cross zostanie z nami na trochę dłużej niż reszta aut testowych. Planujemy się z nim nie rozstawać przez co najmniej najbliższy kwartał

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Samochód: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance Aktualny przebieg : 1220 km Problemy: brak Powód testu: chcemy sprawdzić co potrafi najnowszy model Suzuki

S-CROSS jest modelem typu crossover stanowiącym połączenie samochodu kompaktowego z rozwiązaniami stosowanymi w modelach terenowych. Do redakcji trafił model z silnikiem diesla o pojemności 1,6l. 120KM oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewniają zadowalające osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Na pewno to sprawdzimy.

Za Nissana Qashqaia, który jest bezpośrednim rywalem S-Crossa (pakiet wyposażenia Tekna, napęd na cztery koła) trzeba zapłacić więcej

Pierwszy kontakt pokazuje, że jest znacznie większy oraz lepiej wykonany od modelu SX4 (dostępny w salonach jako SX4 Classic). Suzuki SX4 S-Cross to zupełnie nowa jakość. Typowo japońska stylistyka Suzuki może się podobać. Jednak projektanci chyba za bardzo skupili się na analizowaniu stylistyki konkurencyjnych modeli przez co ciężko uniknąć porównań do Nissana. To miłe dla oka auto, które można uznać za stonowane stylistycznie i... eleganckie. Zielony kolor o nazwie Crystal Lime Metalic i charakterystyczne dwukolorowe 17-calowe felgi sprawiają, że Suzuki wyróżnia się na ulicy. Ogólnie S-Cross wygląda dosyć świeżo i wpisuję się w obecną modę SUV. S-Cross to zgrabny i stylistycznie spójny samochód  Wnętrze jest przestronne, wykonane z niezłych jakościowo materiałów. Na razie martwi nas nieco brak finezji, ale tu ma być przejrzyście i funkcjonalnie. Zbędne fajerwerki niepotrzebne.

Sprawdź ceny używanego S-Crossa

Samochód wyposażono w opcjonalny napęd AllGrip posiadający cztery tryby pracy: Auto, Sport, Snow i Lock. W ustawieniu Auto priorytetem jest niskie spalanie. W optymalnych warunkach moment obrotowy płynie wyłącznie na przednie koła. W momencie uślizgu kół moc rozdzielana jest na wszystkie koła. Tryb Sport zmniejsza czułość ESP, poprawia reakcję silnika na gaz i sprawia, że układ napędowy dostarcza ok. 20% mocy na tylne koła napędowych na tył. Snow jest przeznaczony do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności. W ekstremalnych warunkach można skorzystać z funkcji Lock. Działa do 60 km/h. Spina przednią i tylną oś, ułatwiając wygrzebanie się z opresji. Mamy już wymyśloną specjalną próbę dla naszego Suzuki. Zobaczymy czy z sobie nią poradzi. Szczegóły niebawem.

Cena modelu podstawowego rozpoczynają się od 72 900 złotych. Nasz testówka w najdroższej specyfikacji kosztuje 115 900 zł. Za taką kwotę otrzymujemy samochód wyposażony w automatyczna klimatyzację, skórzane fotele, panoramiczny szklany dach, Hill Hold Control i wiele innych dodatków uprzyjemniających podróżowanie. Suzuki broni się bogatym wyposażeniem. Jedyna opcja, której brakuje naszemu Suzuki to zestaw multimedialny wyposażony w nawigację. Za Nissana Qashqaia, który jest bezpośrednim rywalem S-Crossa (pakiet wyposażenia Tekna, napęd na cztery koła) trzeba zapłacić minimum 118 500zł.

Podczas naszego długodystansowego testu zobaczymy jak S-Cross sprawdzi się na wymagających polskich drogach. Już niedługo pierwsze wrażenia z jazdy.

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Kompendium

ZOBACZ TAKŻE :

Suzuki Celerio | Następca Alto

Więcej o:
Copyright © Agora SA