Salon Genewa 2014 | Alfa Romeo 4C Spider | Prapremiera

Na 84. salonie samochodowym w Genewie Alfa Romeo przedpremierowo zaprezentowała model 4C Spider, którego produkcja ma się rozpocząć na początku 2015 roku

Wspólny roadster Mazdy i Alfy Romeo

Spider to otwarta wersja sportowej Alfy 4C, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele Spider mają specjalne miejsce w historii marki wywodzącej się z Mediolanu. Warto wymienić takie wyjątkowe auta, jak: Giulietta Spider z lat 50. ubiegłego wieku, mityczny Duetto, którym jeździł bohater filmu "Absolwent" (1967), czy urzekający 8C Spider z poprzedniej dekady.

Alfa Romeo Spider to rzadki okaz

Nowy model wyróżnia się trójwarstwowym białym lakierem nadwozia, dodatkowo podkreślającym wdzięki samochodu, z którym kontrastują karbonowa rama szyby przedniej, czarne lusterka oraz płócienny dach. Stylistycznymi smaczkami są również obudowy reflektorów z włókna węglowego i obręcze kół z lekkich stopów (18- lub 19-calowe).

Roadster ma naturalnie większa masę niż coupe w wyniku zastosowania wzmocnienia konstrukcji, wymaganego przez przepisy dotyczące bezpieczeństwa pojazdów z otwieranym dachem. Jednak z uwagi na to, że niewielka masa jest jedną z najważniejszych zalet pierwotnego modelu, projektanci skutecznie ograniczyli dodatkowy ciężar do około 60 kg, wykonując elementy dodatkowe, takie jak pałąki wzmacniające, spojlery i rama szyby przedniej z włókna węglowego.

Szklaną tylną szybę zastąpiono przedłużeniem nadwozia wykonanym z kompozytu (SMC), w którym zamontowano zagłówki i pałąki. Należy podkreślić, że kompozyt SMC o niskiej gęstości (jedynie 1,5 g/cm?) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm?) i aluminium (~2,7 g/cm?), a przy tym jest również bardziej plastyczny. Ponadto - w odróżnieniu od aluminium - nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny.

W egzemplarzu, zaprezentowanym w Genewie, zastosowano centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym znanej firmy Akrapovic, który poprawia osiągi i zapewnia wzmocnione brzmienie. Sercem Alfy 4C Spider, tak jak standardowej wersji coupe, jest czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 ccm, który za dopłatą może współpracować ze skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, którą można obsługiwać łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i może rozpędzić się do 250 km/h.

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo 4C | Wiemy o niej wszystko | Ceny

Więcej o:
Copyright © Agora SA