Salon Genewa 2014 | Abarth 695 Biposto | Najszybszy w historii

Biposto, czyli dwumiejscowy. To jednak nie jedyne zmiany w tej wersji Abartha 695. To najszybsze drogowe auto w historii tej marki

Fabryczni tunerzy - Abarth

Co inżynierowie Abartha zrobili, że 695 może pochwalić się takim tytułem? Oczywiście zwiększyli moc. Aby było to możliwe zainstalowali większy i bardziej wydajny intercooler, układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic i za pomocą zmiany oprogramowania mapy silnika 1.4 T-Jet podnieśli moc do 190 KM. Oczywiście nie tylko samymi końmi mechanicznymi samochód jeździ, więc zajęto się również wagą i prowadzeniem Biposto.

W celu zredukowania masy do wartości 997 kg, pozbyto się tylnej kanapy i kilku niepotrzebnych elementów, a maskę wykonano z aluminium. Dzięki temu stosunek mocy do masy wynosi 5,2:1, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5.9 sekundy, a na liczniku może pojawić się maksymalnie 230 km/h.

Sprawdź ceny używanych aut marki Abarth

To co stanowi największa techniczną nowość w modelu Abartha, to przeniesiona prosto z wyścigowych i rajdowych wersji skrzynia biegów Bacci Romano. 6-stopniowa przekładnia w układzie H, dodatkowo wyposażona w tzw. szperę, jest w stanie w rękach doświadczonego kierowcy zmieniać przełożenia wzwyż, bez użycia sprzęgła.

Za doskonałe prowadzenie się 695 Biposto odpowiada zawieszenie firmy Extreme Shox, w skład którego wchodzą amortyzatory o regulowanych właściwościach pracy. Na zmniejszenie masy, ale także bardziej rasowy wygląd małego Abartha mają 18-calowe felgi OZ z lekkich stopów aluminium. Zza nich widoczne są sportowe hamulce Brembo, które skracają drogę hamowania włoskiego pocisku.

Zmianie uległy też przedni oraz tylny zderzak, a takie elementy, jak korki oleju i paliwa czy nakładki na lusterka wykonano z karbonu. We wnętrzu pojawiły się karbonowe kubełkowe fotele obszyte alcantarą, 4-punktowe szelkowe pasy bezpieczeństwa firmy Sabelt, roll bar Poggipolini oraz ciekłokrystaliczny wyświetlacz z katalogu MXL z możliwością podłączenia komputera. Trzeba przyznać, że mimo małych rozmiarów Abarth mocno zaznaczył na targach w Genewie swój sportowy charakter.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Frankfurt 2013 | Rocznicowy Abarth 595

Więcej o:
Copyright © Agora SA