Salon Genewa 2014 | McLaren 650S i 650S Spider | Ten lepszy

McLaren przedstawił na 84. Salonie Samochodowym w Genewie swoje najnowsze dziecko. To model 650S, czyli nieco bardziej dopracowany MP4-12C
Porsche 918 Spyder Najdroższe auto na polskim rynku?

Stylistycznie przód auta nawiązuje do P1 a cała reszta podkreśla powiązanie z modelem 12C. 650S ma zapewnić "niezapomniane wrażenia podczas jazdy na drodze jak i na torze". Jest swojego rodzaju połączeniem modelu 12C i rasowego P1. W rezultacie auto jest wręcz doskonałe pod względem aerodynamiki, ale generuje doskonały docisk przy dużej prędkości.

Pod maską "poprawionego" 12C znalazł się podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 3.8 litra, którego moc (jak sama nazwa wskazuje) wynosi 650 KM oraz 678 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią SSG, nowy McLaren katapultuje się od 0 do 100 km/h w 3 sekundy a 200 km/h pojawia się na liczniku po nieco ponad ośmiu sekundach. Maksymalna prędkość wynosi 333 km/h.

W Genewie została zaprezentowana również wersja 650S Spider, której konstrukcje na modelu 12C w wersji bez dachu. Samochód dysponuje tym samym silnikiem i zapewnia bardzo podobne osiągi. Różnicę stanowi czas rozpędzania się od 0 do 200 km/h, który jest o 0.2 sekundy gorszy. Waga samochodu wzrosła zaledwie o 40 kg względem Coupe i wynosi 1370 kg.

Samochód pojawi się w brytyjskich salonach już na wiosnę. Ceny w zależności od wersji nadwoziowej wynoszą 195 250 funtów w przypadku Coupe i 212 250 w przypadku Spidera. Są więc o 20 tys wyższe od cen modelu MP4-12C.

ZOBACZ TAKŻE:

Ferrari LaFerrari | McLaren P1 | Porsche 918 | Walka tytanów

Ferrari LaFerrari | McLaren P1 | Porsche 918 | Walka tytanów

Więcej o: