Salon Genewa 2014 | Nowe silniki w Infiniti Q50

Jedna wersja produkcyjna i jedna koncepcyjna. Infiniti Q50 poszerza gamę jednostek o benzynowe turbo i kusi koncepcyjnym Eau Rouge napędzanym silnikiem z Nissana GT-R

Najpierw wersja dla "ludu". Do mocnej hybrydy (364 KM) i rozsądnego Diesla 2.2 (170 KM) dołącza trzecia jednostka napędowa. Jest to nowy silnik czterocylindrowy, benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności dwóch litrów, osiągający 214 KM mocy przy 5500 obr./min. i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1250 - 3500 obr./min. Współpracuje on ze skrzynią automatyczną o siedmiu przełożeniach. Nowa wersja będzie rozpoznawalna dzięki oznaczeniu 2.0t na przednich błotnikach. W salonach sprzedaży w Europie pojawi się dopiero jesienią.

Warto dodać dla porządku, że zarówno Diesel 2.2d, jak i nowy silnik benzynowy 2.0t to konstrukcje Mercedesa.

Infiniti G37 - oryginalny sedan z mocnym silnikiem - ogłoszenia

Druga wersja Q50 zaprezentowana w Genewie to Eau Rouge. Ciemnoczerwony wyrazisty lakier to nie jedyny powód, dla którego warto przystanąć przy nim na moment. Pod maską drzemie serce Godzilli, potężne 3.8 V6 z dwoma turbinami, dzięki którym osiąga 570 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Podobnie, jak w przypadku wersji 2.0t Infiniti nie podaje żadnych osiągów. Nie wiadomo jeszcze, czy Eau Rouge trafi do produkcji, ale nic nie jest wykluczone.


ZOBACZ TAKŻE:

Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki

Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki

Więcej o: