Salon Genewa 2014 | Jeep Renegade | Model dla ludu

Jedną z genewskich niespodzianek jest nowy Jeep Renegade - bazowy model, który wkrótce poszerzy paletę marki
Salon Genewa 2014 | Jeep Cherokee po europejskuSalon Genewa 2014 | Jeep Cherokee po europejsku

Po wielu miesiącach spekulacji i przewidywań, dzisiaj możemy zobaczyć i dowiedzieć się więcej o najmniejszym z rodziny amerykańskich terenowców. Nie będzie nazywał się ani Junior ani Jeepester tylko Renegade. Renegatem jednak prawdziwy do końca nie będzie, ponieważ tak jak przewidywano będzie on bazował na Fiacie 500X, czyli bardziej terenowej wersji modelu 500L.

Sprawdź ceny Jeepów w Polsce

W nadwoziu Jeepa Renegade nie zabrakło oczywiście charakterystycznego przedniego grilla i kątów prostych, ale podobieństwo do Fiata 500L (szczególnie w środku) jest zauważalne. Podobno w ofercie ma pojawić się też wersja ze ściąganym dachem. Jeepa, który na szczęście fabrycznie będzie posiadał napęd 4x4, będzie miał 4,23 m długości, 1,80 m szerokości i 1,69 m wysokości. W zależności od wersji prześwit karoserii będzie wynosił od 17 do 22 cm. Oferowane będą koła o wiekości 16, 17 i 18 cali. Bagażnik pomieści minimum 350 litrów jednak nie więcej niż 869 litrów. Oprócz tylnej kanapy składane jest także oparcie fotela pasażera.

Podstawową jednostką napędową na rynku europejskim będzie wolnossący, 1,6 litrowy, benzynowy silnik o mocy 108 KM i maksymalnym momencie obrotowym 152 Nm. Oprócz niego w ofercie znajdzie się 1,4 litrowa, turbodoładowana jednostka która dostępna będzie w dwóch wersjach  - 138 KM (230 Nm) i 168 KM (250 Nm). Najmniejszy diesel będzie miał 1,6 litra pojemności i 118 KM mocy (320 Nm). Alternatywą będzie 2 litrowy turbodiesel o mocy 138 KM i  167 KM. Moc przenoszona może być za pomocą manualnej, pięcio- lub sześciostopniowej przekładni, automatycznej, 9 biegowej skrzyni lub z pomocą podwójnego sprzęgła i sześciu biegów.

W salonach powinien pojawić się latem tego roku. Cen jeszcze nie podano.

ZOBACZ TAKŻE:

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Więcej o:
Komentarze (33)
Salon Genewa 2014 | Jeep Renegade | Model dla ludu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jak

    Oceniono 30 razy 22

    Mi się podoba. Fajny samochód!
    Dla malkontentów, którym podoba się pełnoletni Passat i Golf, taki Jeep jeszcze długo będzie poza zasięgiem.
    Więc tyle waszego, co sobie tutaj poklikacie.

  • ignatz

    Oceniono 27 razy 21

    Miałem zażartować że będzie pewnie bazował na 500-tce, ale zacząłem czytać...

  • Gość: garb

    Oceniono 21 razy 13

    Wow, nie wiedziałem, że Jeep szykuje się na szturm rynku japońskiego. Przecież do złudzenia przypomina Suzuki Hustlera, sami zobaczcie:
    http://www.autonews.name/wp-content/uploads/2013/12/2013-Suzuki-Hustler-Concept_1.jpg

  • Gość: Darosław

    Oceniono 19 razy 11

    Wreszcie Jeep dla ludu,rywal pseudo terenówek. W Europie jest dość duże zapotrzebowanie na tego typu auta.Gdyby tak był w nim fiatowski multijet 165 KM ,to tylko lać paliwo i jeżdzić.

  • gostek_gostek

    Oceniono 10 razy 10

    Mam mieszane uczucia co do wyglądu. Na jednych ujęciach wygląda dobrze a na innych pokracznie niczym terenowy zaporożec. Sam model to oczywiście dobry ruch. Samochody niby rosną, ale tak naprawdę maleją. Trwa obecnie bum na SUVy klasy B a lada chwila zacznie się budowanie SUV bazujących na klasie A. Głupota jest nie eksploatować takiego rynku przy pomocy uznanej marki jaką jest jeep.

  • Gość: kierowca

    Oceniono 11 razy 9

    Jeep, bądź auto terenowe powinno być pojazdem nie psującym się z byle powodu.
    Trwałym, prostym, wytrzymałym i co najważniejsze możliwym do naprawy w warunkach terenowych.
    Tyle teoria. Praktyka i chciwość systemu mówi co innego, niestety. Pewnie w celu wymiany żaróweczki i dolania płynu do psikacza trzeba będzie jechać do serwisu.

  • maserakk

    Oceniono 31 razy 9

    Kurczę, wygląda jakby miał zatwardzenie ...

  • Gość: joe brody

    Oceniono 12 razy 6

    Wreszcie krok w dobrym kierunku... Jeep to legenda wśród terenówek, a kompletnie nie korzysta z boomu na małe SUV-y. Compass i Patriot są mdłe i bezbarwne. Najwyraźniej Fiat przekonał się, że dreptanie z 500-tką śladem Mini nie gwarantuje sukcesu, a przede wszystkim jest kosztowne. Zawsze przyda się jakaś lokomotywa, która nie będzie musiała wyważać otwartych drzwi - "od zawsze" kojarzona z segmentem, ale wsparta włoskim designem i silnikami...

  • Gość: Jack67

    Oceniono 2 razy 2

    Ale jaja,Dacia Duster po amerykansku

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX