Salon Genewa 2014 | Jaguar XFR-S Sportbrake

Rodzinne kombi Jaguara? Jak najbardziej, ale z supermocnym silnikiem pod maską. Przed nami debiut wersji XFR-S Sportbrake

Pod koniec 2012 roku Jaguar pokazał w Los Angeles piekielnie mocną limuzynę. Trzeba było czekać ponad rok, aby model XFR-S doczekał się praktycznej wersji Sportbrake.

Układ napędowy jest identyczny, co w bliźniaczym sedanie. Silnik to potężna jednostka V8 5.0 osiągająca dzięki doładowaniu mechanicznemu 550 KM przy 6500 obr./min. mocy i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 2500-5500 obr./min. Współpracuje ona z ośmiobiegową skrzynią automatyczną ZF z funkcją Quickshift, przekazującą napęd na tylne koła. To wystarczy, by ważące 1900 kg kombi rozpędzić do 100 km/h w 4,8 sekundy i pozwolić mu osiągnąć prędkość 300 km/h. O bezpieczne zatrzymywanie się zadbają hamulce tarczowe o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu, kryjące się pod 20-calowymi kołami obutymi w opony Pirelli.

Jaguar XF na rynku używanych - ogłoszenia

Inżynierowie pracowali też nad zawieszeniem. Jest ono sztywniejsze, niż w pozostałych wersjach, amortyzatory posiadają zmienną siłę tłumienia, mechanizm różnicowy wyposażono w sterowana elektronicznie blokadę, a układ ESP dostosowano do nowego napędu. Dzieło wieńczy pakiet aerodynamiczny nadwozia z ogromnymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, zestawem spoilerów i wstawkami z włókien węglowych.

Polska cena XFR-S Sportbrake nie jest jeszcze znana. Jaguar XFR-S z nadwoziem czterodrzwiowym kosztuje 549 500 zł. W Wielkiej Brytanii dopłata do najszybszego kombi tej marki wynosi 2 500 funtów.

Konkurencja dobrana pod względem mocy lub osiągów:

Marka, model
Moc Napęd 0-100 km/h V-max Cena w Polsce od
Audi RS6 Avant
560 KM AWD 3,9 s 250 km/h 508 500 zł
BMW 550i Touring 450 KM RWD 4,7 s 250 km/h 350 700 zł
Jaguar XFR-S Sportbrake
550 KM RWD 4,8 s 300 km/h powyżej 550 000 zł
Mercedes E63 AMG Kombi
558 KM AWD 3,8 s 250 km/h 528 700 zł


ZOBACZ TAKŻE:

Top 12 | Superszybkie kombi

Top 12 | Superszybkie kombi

Więcej o:
Komentarze (6)
Salon Genewa 2014 | Jaguar XFR-S Sportbrake
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: antyfan

    Oceniono 16 razy -2

    Jaguar wybrał ciekawą drogę, niestety chyba nie uda mu się stanąć na równi z Mercedesem i BMW. Raczej jest to grupa subpremium jak Audi I Volvo czy Alfa Romeo. Te marki mają ogromny problem wizerunkowy przez konotacje z tańszymi markami lub "made in china". Można tworzyć filozofie i mądrości, ale w klasie premium liczy się feeling, przywiązanie, przyzwyczajenie, klasa i tradycja. A8 nigdy nie będzie S-klasą, tak jak Porsche nigdy nie będzie Ferrari....

  • pluuto

    Oceniono 5 razy -5

    Świat kolejny raz staje na głowie... dziwnie się patrzy na Jaguara kombi a za chwilę ma być SUV. Rozumiem podążanie za klientem, ale w ten sposób to za chwilę Ferrari zrobi kombi.

  • fakej

    Oceniono 7 razy -5

    apropos tabelki - co to za "konkurencja, która jest 50 km/h wolniejsza"? To konkurencją dla E63 AMG jest skoda rapid TSI, bo w wersji 122KM, pewnie pojedzie z 200km/h?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX