Salon Genewa 2014 | Nowy Citroen C1

Kolejny z nowych trojaczków z Kolina, jak nazywa się trzy miejskie samochody wspólnego projektu koncernu PSA i Toyoty, ujrzał światło dzienne tuż przed oficjalną premierą na genewskim autosalnie
Toyota Aygo teaser Nowa Toyota Aygo

Wszystkie trzy samochody, czyli Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo, są produkowane od 2005 roku. To długi okres czasu, przez który zdążyły się już zestarzeć. W segmencie A przybyło im taeż groźnych konkurentów, na czele z modelami z Grupy Volkswagena, więc to już najwyższy czas na wprowadzenie następców.

Najmniejszy Citroen nadal będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: trzy- lub pięciodrzwiowej. Zachowano również szklaną pokrywę bagażnika. Nowością będzie za to odmiana z zsuwanym miękkim dachem o nazwie Airspace, która będzie dostępna w obu wariantach (to samo dotyczy bliźniaczej "108-ki" i najprawdopodobniej nowej Toyoty Aygo, ponieważ Japończycy ciągle zwlekają z całkowitym ujawnieniem swojego "malucha").

Jak na Citroena przystało, nowe C1 wyróżnia się oryginalną i odważną stylistyką nadwozia, na którą składają się m.in. podwójne przednie lampy. Model będzie można spersonalizować za sprawą dwukolorowego malowania (inny kolor nadwozia i dachu), dotyczy to także miękkiego dachu, który będzie oferowany w trzech kolorach: czarnym, szarym i czerwonym. We wnętrzu rolę centrum sterowania będzie pełnić 7-calowy ekran dotykowy, służący do sterowania radiem, telefonem, odtwarzaczem wideo i komputerem pokładowym.

Sprawdź, ile kosztuje Citroen C1 pierwszej generacji

Samochód jest o 2 cm dłuższy od poprzednika, bez względu na ilość drzwi mierzy 3,46 m długości. Jest z kolei nieco węższy (1,62 m) i niższy (1,45 m). Takie rozmiary mają pozwolić na podróżowanie w cztery osoby, ale z niewielką ilością bagażu, ponieważ kufer standardowo ma zaledwie 196 litów pojemności. Należy jednak pamiętać, że jest to auto typowo miejskie. W takich warunkach z pewnością docenimy promień skrętu wynoszący 4,8 m.

Oferta jednostek napędowych będzie obejmować dwa nowe silniki benzynowe: trzycylindrowy 1.0 VTi o mocy 68 KM(dostepny także z automatyczną skrzynią ETG) oraz czterocylindrowy 1.2 VTi o mocy 82 KM.

Na więcej informacji, w tym zdjęcia wnętrza samochodu, musimy poczekać do 4 marca, czyli pierwszego dna prasowego wystawy Geneva Motor Show. Salon dla tzw. szerokiej publiczności potrwa od 6 do 16 marca.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Peugeot 108

 

Peugeot 108

Więcej o:
Komentarze (10)
Salon Genewa 2014 | Nowy Citroen C1
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: super

    Oceniono 25 razy 21

    super stylistyka, naprawde

  • Gość: lol

    Oceniono 17 razy 13

    Świetny!

  • pajak_tez_krzyzak

    Oceniono 10 razy 8

    Podoba mi sie, duzo ladniejszy od starej wersji.

  • sila

    Oceniono 7 razy 3

    Kolejny (od paru lat) fajny i Citroen. Miałem okazję parę poznać i jakość wykonania nie budzi zastrzeżeń, nie wiem czemu w Polsce, tak bardzo ludzie boją się tej marki.

  • Pawel Krawiec

    Oceniono 6 razy 2

    "Wszystkie trzy samochody, czyli Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo, są produkowane od 2005 roku. " rymcym cym 108 to chyba od 2014 r. 107 z okazji nowej generacji zmienił nazwę na 108.

  • Gość: fahowiedz

    Oceniono 8 razy 2

    no dobra myślałem że Kaktus jest brzydkawy ale teraz już mi się nawet podoba

  • dziennikarzbezpracy

    Oceniono 1 raz 1

    Ten pewnie akurat nie, ale całkiem sporo tekstów w dziale "motoryzacja", to zwykłe artykuły sponsorowane przez producentów. Dlatego, zanim się coś kupi, warto sprawdzić opinie na cosiepsuje.com/ . Tam piszą tylko o wadach danych produktów, więc na sponsorowanie czegokolwiek nie ma miejsca.

  • viggen

    Oceniono 11 razy -1

    108 wygląda jak inspirowany lancią Y. kompletnie bez charakteru... :-(

  • moskwa80

    Oceniono 3 razy -3

    a ile sztuk sie spreda w polsce nowych 5? czy 10?:-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX