Nowy Chevrolet SS powstanie w Stanach?

Według informacji pojawiających się w mediach, koncern General Motors planuje budowę nowego tylnonapędowego sportowego sedana, który zastąpi obecną generację Chevroleta SS

Koniec produkcji Holdena

Wiadomości nie są jeszcze potwierdzone, ale w związku z tym, że obecny Chevrolet SS jest autem wzbudzającym w Stanach Zjednoczonych spore emocje, każda informacja na jego temat nie przechodzi bez echa. Dla globalnego rynku motoryzacyjnego ważny jest również fakt, że model SS powstaje na bazie Holdena Commodore. Informacja o następcy SS, może być więc istotna dla australijskiej marki, która decyzją General Motors od 2017 roku przestanie produkować własne auta.

Według magazynu Autocar Chevrolet SS nie będzie na pewno powstawał, jak dotychczas w Australii, a na terenie Stanów Zjednoczonych i "plan jego budowy jest obecnie poważnie rozważany". Jeżeli decyzja w sprawie produkcji będzie pozytywna to być może nowość General Motors będzie oferowana jako Holden lub Holden Special Vehicles - HSV - również na trenie Australii. Projekt nowego Chevroleta mógłby zacząć powstawać już w przyszłym roku. Dave Leone z General Motors powiedział ostatnio, że "jeżeli jesteś miłośnikiem osiągów, to tylny napęd jest twoim ulubionym, a to on stanowi część nowej platformy Alpha". To właśnie na jej bazie miałby powstawać nowy sportowy sedan z logo marek GM.

Sprawdź ceny Chevroleta w Polsce

Przypomnijmy, że obecnego Holdena Commodore zaprojektowali inżynierowie z Australii. Na jego podstawie powstaje również brytyjski Vauxhall VXR8. Oznacza to, że powyższe spekulacje dotyczą realnie trzech samochodów, sprzedawanych na trzech różnych kontynentach.

Chevrolet SS nie jest może najpiękniejszym sedanem w historii GM, ale pod jego maską znajduje się wyjątkowy silnik. Pochodzące z Corvette LS3 V8 generuje moc 415 KM. Amerykański producent udostępnił również zupełnie nową sesję zdjęciową aktualnego Chevroleta SS.

ZOBACZ TAKŻE:

Chevrolet Corvette Z06 | Mocne uderzenie

W 2015 Chevrolet wycofa się z Europy

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.