Salon Genewa 2014 | Fiat Panda Cross

Debiut wersji Cross w przypadku nowej generacji Pandy był tylko kwestią czasu. Oto oficjalne zdjęcia najciekawszego wcielenie małego Fiata
Fiat Panda - test | Pierwsza jazda

Panda Cross to nic innego jak przeprojektowana Panda 4x4. Dzięki zabiegom stylistycznym Panda ma przypominać wyglądem prawdziwy samochód terenowy. Przód małego Fiata otrzymał dodatkowe plastikowe nakładki na lampy połączone z wypukłymi halogenami. Dolna cześć zderzaka, polakierowana na srebrny kolor, otrzymała charakterystyczne dla off-roadowych pojazdów małe otwory. W tej części znalazły się również lampy do jazdy dziennej typu LED i zaczepy do linki holowniczej. Boczna i tylna część Pandy również została wyposażona w podobne srebrno-szare listwy, a z boku dodatkowo pojawił się na nich napis CROSS. Grafitowe 15-calowe felgi oraz relingi dachowe także poprawiły wizerunek Fiata.

Sprawdź ceny używanych Fiatów Panda

Włoski producent nie przedstawił jeszcze zdjęć wnętrza, ale zapewnił, że w środku pojawią się nowe kolory materiałów wykończeniowych, automatyczna klimatyzacja oraz połączone ze sterowaniem przy kierownicy elementy komputera pokładowego Blue&Me.

W Pandzie Cross tak jak w wersji 4x4 wykorzystano układ Torque On Demand, obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych. Kierowca może wybrać też jeden z trzech trybów pracy układu napędowego (Auto, Lock, Hill Descent).

Fiat Panda Cross oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych  z systemem Start&Stop: 90-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 80-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. Obie jednostki współpracować będą z 6-stopniową skrzynią biegów, w której skrócono przełożenie pierwszego biegu.

Auto w sprzedaży pojawi się prawdopodobnie w drugiej połowie roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Panda 4x4 od 59 990 zł

Fiat Panda 4x4 od 59 990 zł

Więcej o:
Komentarze (8)
Salon Genewa 2014 | Fiat Panda Cross
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Rider

    Oceniono 10 razy -8

    Quo vadis Fiat? , już nawet we Włoszech przesiedli się na inne marki ... myślę więc że w kierunku słynnych a już nie istniejących marek rodem z W. Brytanii. Przy jakości i innowacyjności Fiata nikt nawet nie zauważy jego nieobecności na rynku. Szkoda a może i dobrze, producenci z Azji w kilka lat zrobili więcej niż włosi w ciągu wieku.

  • Gość: raburb

    Oceniono 12 razy -8

    Nie ma w nazwie "500", to nie jest Fiat, ludzie tego nie kupią!!

  • kamito

    Oceniono 5 razy -3

    Fiat postawił na Pandę cross, dosyć ciekawa natomiast VW stawia na nowy model Taiguna, zobaczymy już Panda raz przegrała z VW UP, teraz może być powtórka

  • Gość: Szrociaki

    Oceniono 9 razy -3

    Niech się lepiej wezmą w końcu za robienia jakiś nowych modeli a nie tylko rebrandowane Chryslery albo z doopy wzięte wersje 500 i Pandy. Co dalej 500 w wersji autobus? A nie, czekaj - już jest.

  • Gość: Lancia owner

    Oceniono 1 raz -1

    fiat zakopał Lancię żywcem po ponad stu latach istnienia marki - a np Renault wskrzesiło Dacię i wygrywa w sprzedaży - makarony nie maja pomysłu na przyszłość - Fiat staje sie producentem niszowym od kilku lat trend spadkowy...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX