Salon Genewa 2014 | Citroen C5 CrossTourer

Moda na uterenowione kombi trwa w najlepsze. Do coraz liczniejszej grupy marek oferujących tego typu samochody dołącza Citroen, który na salonie genewskim zaprezentuje model C5 w odmianie CrossTourer
Citroen C5 vs Renault Laguna Pojedynek używanych | Citroen C5 vs Renault Laguna II

Samochód wyróżnia się terenowym designem, na który składają się: osłony nadkoli i progów w szarym matowym kolorze, płyty ochronne w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach z przodu i z tyłu oraz relingi dachowe. Z plastikami kontrastują chromowane lusterka boczne, a także 18-calowe obręcze kół. We wnętrzu zamontowano fotele wykończone skórzaną tapicerką - kierowcy z funkcją masażu i elektryczną regulacją lędźwiową. Zmianom stylistycznym towarzyszy zwiększony o 15 mm prześwit (do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+).

Nowy Citroen C5 - polski cennik

Hydroaktywne zawieszenie dostępne jest w całej gamie Citroena C5 z wyjątkiem wersji z silnikiem HDi 115 montowanym z manualną skrzynią biegów i e-HDi 115 Airdream z 6-przełożeniową skrzynią biegów sterowaną elektronicznie. Sterowanie prześwitem odbywa się automatycznie w czasie rzeczywistym. aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta. Przy umiarkowanej prędkości C5 CrossTourer korzysta z dwóch wysokości prześwitu (+ 6 cm do 10 km/h i + 4 cm do 40 km/h), ułatwiając jazdę poza asfaltem w parze z inteligentnym systemem kontroli trakcji. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika.

Citroen C5 CrossTourer będzie oferowany również w Polsce. Wkrótce poznamy ceny samochodu.

ZOBACZ TAKŻE:

Citroën C5 Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

Citroen C4 Picasso | Test Citroen C4 Picasso - test

Więcej o:
Komentarze (12)
Salon Genewa 2014 | Citroen C5 CrossTourer
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sga

    Oceniono 50 razy 16

    Śmiech na sali, zmiana prześwitu w samochodzie z zawieszeniem hydropneumatycznym to absolutnie żaden problem, nie trzeba do tego "uterenowionej" wersji (na dodatek bez napędu 4x4 - nawet w opcji!). Nie ma to jak robienie "trędi" wersji po taniości. Bitch please... czy raczej PSA please. Widać, że ten koncern stoi nad własnym, otwartym grobem.

  • szymonkoksik

    Oceniono 33 razy 15

    Citroen powinien zaprezentować nową generacje c5 a nie jakąś odmianę CrossTourer.

  • lech2011

    Oceniono 11 razy 11

    Samochód wyróżnia się terenowym designer, na który składają się: osłony nadkoli i progów...

    no to uterenowiony na maksa !

  • milino

    Oceniono 13 razy 9

    1,5cm prześwitu nazwali 'uterenowieniem' ?

  • pan_draska

    Oceniono 17 razy 3

    prawie jak Outback czy Allroad Quattro ... "prawie" - robi równicę

  • m.martyn

    Oceniono 1 raz 1

    Phi... Ale napędu 4x4 jak nie było, tak nie ma. Ostatni raz chyba BX break miał taki napęd. A tak naprawdę, to w epoce dziwnych pseudodżipów z napędem tylko na jedną oś, to znacznie sensowniejsze jest takie kombi, którym po asfalcie jedzie się jak limuzyną, a żeby dojechać w jakieś mniej dostępne miejsce, podnosi się je do góry i dawaj! Tylko, żeby ten napęd tylnej osi się dołączał w trudniejszych warunkach czy na lodzie. Spokojnie by to wystarczyło i byłoby sensowniejsze niż coś udające samochód terenowy, który i tak w terenie sobie nie poradzi, a służy tylko do szpanowania w mieście.
    Żeby poszaleć po wertepach, to lepiej prawdziwą, choćby używaną, terenówkę kupić.

  • Gość: piotr

    Oceniono 1 raz 1

    Abstrahując od tego modelu, czy w ogóle pojazdów innych producentów, to zastanawia mnie teza o 'modzie' na takowe samochody?

    Jakoś nie widzę na ulicach tabunów tego typu pojazdów, tudzież nastolatek (które trendy mody śledzą przecież z wypiekami na twarzyczkach ) przyodzianych w takie, terenowe, wersje?

    Ja rozumiem, że 'spece' od marketingu próbują jakoś wcisnąć swój chłam, nie-najinteligentniejszej grupie klientów, ale dziennikarze powinni zachować jakąś tam rzetelność i przestać bredzić o jakichś 'modach'

  • Gość: Ed

    Oceniono 4 razy 0

    I tak się będzie sprzedawał, niezależnie od tego co byście to nie szczekali.

  • Gość: Ed

    Oceniono 2 razy 0

    To tylko pakiet stylizacyjny, nie wiem czym się podniecacie. Nikt tu nie pisze, że to SUV czy 4x4.
    Swoją drogą jak się podniesie zawieszenie na maksa, chyba 6 cm, to wygląda jak SUV.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX