Salon Genewa 2014 | Audi S1

Audi zaprezentowało światu swój najnowszy produkt. To model S1, spokrewniony z VW Polo GTI, ale dużo mocniejszy i wyposażony w napęd Quattro

Audi robiło wszystko, by do ostatniej chwili utrzymać wszystko w tajemnicy. Nie udało się ze zdjęciami, które wyciekły do sieci poprzedniego popołudnia. Za to do ostatniej chwili nie były znane choćby podstawowe szczegóły techniczne. Teraz już są, oto one.

Najnowszy model dołącza do grona sportowych modeli Audi oznaczonych literą S. To oczywiście zobowiązuje. Aby sprostać wymaganiom klientów i oczekiwaniom entuzjastów pod maskę powędrował silnik 2.0 TFSI o mocy 230 KM. Nie jest to jednak identyczna jednostka, jak ta stosowana już w Volkswagenie Golfie GTI Performance. Maksymalny moment obrotowy wynosi w Audi S1 370 Nm, zaś w GTI Performance 350 Nm. Najmniejsze sportowe Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 (wersja trzydrzwiowa) lub w 5,9 sekundy (Sportback). Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 7,0 l/100 km.

Sprawdź ceny Audi A1 na rynku używanych

Audi S1 zostało wyposażone w napęd obu osi Quattro. Poprawiło to prowadzenie i zachowanie samochodu, zwłaszcza na nawierzchniach o mniejszej przyczepności, ale wpłynęło także na na pojemność bagażnika. Zamiast standardowych 267 litrów oferowanych przez A1, w S1 mamy do dyspozycji tylko 210 l.

Audi nie zapomniało o wyglądzie. Czarny tylny pas, unikalne LED-owe tylne lampy, czarny grill, srebrne lusterka boczne i 17-calowe koła chowające 310 mm przednie tarcze trzymane w żelaznym uścisku przez czerwone zaciski z logo S1, a w środku sportowe fotele i element tunelu środkowego w kolorze nadwozia, to elementy charakterystyczne dla nowego modelu.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

Audi A1 Quattro MTM | Test

Więcej o:
Copyright © Agora SA