Salon Genewa 2014 | Nissan GT-R Nismo

Ten samochód nie nadaje się do przejażdżek po bulwarach modnych kurortów. W każdym razie dużo lepiej będzie się czuł na torach wyścigowych

Świat poznał go podczas targów w Tokio. Teraz debiutuje w specyfikacji europejskiej. Niezależnie od jakiego dilera wyjedzie, z jakiego kraju będzie zamówienie, klient otrzyma prawdziwą bestię.

Nissan GT-R Nismo szybszy od VeyronaNissan GT-R Nismo szybszy od Veyrona

Wygląd nowego GT-R Nismo wyraźnie komunikuje, że żarty się skończyły. To barwy wojenne i lekko nie będzie. Ogromny spoiler, karbonowy dyfuzor, czy czarne koła Nismo, zza których wystają złote (szczerze mówiąc niepasujące kolorystycznie) zaciski Brembo, mają umożliwić walkę z najlepszymi. GT-R Nismo jest do tego doskonale przygotowany. Uczelnię Nurburgring ukończył z wyróżnieniem otrzymując wynik niewiele przekraczający 7 minut (7:08,679).

Motorem napędowym jest znany silnik 3.8 V6, ale tym razem dzięki z dwóm turbinom z GT3 i nowemu mapowaniu generujący pełne 600 KM mocy i 652 Nm momentu obrotowego. Nissan GT-R już nie raz udowodnił, że jest mistrzem w efektywnym wykorzystywaniu posiadanej mocy. Nie inaczej jest tym razem. Przyspieszenie 0-100 km/h ma mu zajmować zaledwie 2,5 sekundy (dane nieoficjalne).

Szukasz używanego Nissana? Znajdziesz go tutaj

Co jeszcze ma GT-R Nismo, czego nie ma topowa obecnie wersja Track Edition? Zawieszenie Nismo jest wzorowane na tym z wyścigowego GT-R GT3, aerodynamika została poprawiona, a tylny spoiler generuje o 100 kg większą siłę docisku, niż ten ze "zwykłego".

Nowy Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w sprzedaży w rodzimej Japonii. Europejscy klienci muszą wykazać się cierpliwością. Po raz pierwszy zobaczą go w Genewie, a pierwsze sztuki dotrą do salonów dopiero we wrześniu.

ZOBACZ TAKŻE:

Rekordowy przejazd Nissana | Wideo

Rekordowy przejazd Nissana | Wideo

Więcej o:
Komentarze (11)
Salon Genewa 2014 | Nissan GT-R Nismo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Max

    Oceniono 3 razy 3

    Nissan GT-R z 2009 r. na nowej mapie, z wymienionym tłumikiem środkowym, dolotami i paroma drobiazgami robi 650hp i 800 Nm, więc Nissan mógłby się bardzie postarać, ale jakby teraz odskoczyli tak bardzo, to co byłoby potem...

  • zartiepl

    Oceniono 16 razy 6

    W dziale moto same artykuły o pierdołach, a nie ma żadnej informacji, że euroidioci, tzn. europosłowie, przegłosowali nową normę emisji dwutlenku węgla dla samochodów i od 2020 roku mas ona wynosić 95 g/km. Dostaniemy samochody z silnikami 300 ccm, pięcioma turbinami, o żywotności 30 tys. km i jeszcze będziemy musieli za to zapłacić !!!

  • Gość: gege

    Oceniono 16 razy -4

    Nie rozumiem. Szybszy do setki od McLarena P1? Niby jak? Większa masa 300 koni mniej.

  • Gość: VV

    Oceniono 24 razy -8

    Wszystko pięknie, tylko zwróćcie uwagę, że dziennikarze motoryzacyjni, którzy jeżdżą najszybszymi samochodami świata zwracają uwagę nie na osiągi, ale na przyjemność z jazdy. I im bardziej samochód skomputeryzowany i nastawiony na korygowanie błędów kierowcy, tym mniej satysfakcji z jego prowadzenia. No chyba, że jest się mentalnym 11-latkiem i cała radość sprowadza się do "odjeżdżania" komuś spod świateł.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX