Salon Genewa 2014 | Citroen C4 Cactus | Galeria

Jest lekki, bardzo oszczędny i ma więcej wspólnego z C3, niż z C4. Do tego stylistyka o której można powiedzieć dużo, ale nie to, że jest konwencjonalna. Zobacz nowego crossovera Citroena

Citroen nie musiał daleko sięgać szukając podzespołów do budowy swojego małego crossovera. Wbrew temu, co sugeruje nazwa nie mamy do czynienia z kompaktowym modelem. C4 Cactus ma więcej wspólnego z C3, niż z którymkolwiek C4. Bazą dla niego jest Platform 1 , czyli płyta podłogowa użyta w C3 i C3 Picasso, ale też w Peugeocie 2008. I to ten ostatni jest technicznym bliźniakiem nowego C4 Cactus.

Technika

Długość auta wynosi 4,16 m, szerokość 1,74 m, a wysokość 1,48 m. Pierwsze dwa wymiary C4 Cactus dzieli z 2008-ką, jest za to od niej o 8 cm niższy. Za to rozstaw osi wynoszący 2,60 m jest ponad 6 cm dłuższy, niż ten w Peugeocie, czy C3 Picasso. Bagażnik Cactusa pomieści 358 litrów bagażu, 8 więcej, niż Peugeot.

Sprawdź ile trzeba zapłacić za Peugeota 2008

C4 Cactus otrzyma jednostki napędowe znane z Peugeota 2008. Będzie to m.in. benzynowy R3 1.2 o mocy 82 KM, z którym C4 Cactus waży zaledwie 965 kg, 80 kg mniej, niż jego bliźniak.

Stylistyka

Crossover Citroena nie każdemu przypadnie do gustu, to oczywiste. Można nie być fanem układu przednich świateł znanym z C4 Picasso, tak też może się zdarzyć. Ale trudno Cactusowi odmówić oryginalności i świeżego powiewu wniesionego do designu branży motoryzacyjnej. Finalny produkt odbiega od prototypu tylko na tyle, na ile jest to konieczne w przypadku samochodu seryjnego, ale zawiera wiele ciekawych motywów, od kół, poprzez listwy ozdobne, po relingi. Szkoda jedynie, że szyby w tylnych drzwiach są jedynie uchylne.

We wnętrzu także nie brak nowych, lub na nowo odkrytych pomysłów. Przednie fotele wystylizowano na szeroką kanapę (rozwiązanie niestosowane przez europejskich producentów od dziesięcioleci), drzwi zamyka się paskami jak w latach 70., a panel sterowania trybami automatycznej przekładni umieszczono w dolnej części deski rozdzielczej.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

Więcej o:
Copyright © Agora SA