Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Minęło już 20 lat odkąd powstało pierwsze Audi ze sportowej serii RS. Był nim model RS2 Avant. Z okazji okrągłej rocznicy niemiecki producent z Ingolstadt zaprezentuje na salonie w Genewie specjalną wersję limitowaną najnowszego RS 4 Avant
Matylda Wielgosz Matylda i Audi RS4 Avant

Znakiem rozpoznawczym jubileuszowej edycji sportowego kombi jest niebieski lakier Nogaro z efektem perłowym, nawiązujący do kolorystyki legendarnego RS2. Pozostałe cechy szczególne RS 4 Avant Nogaro selection to: osłona chłodnicy i listwy wokół okien polakierowane w czarnym kolorze na wysoki połysk; czarne, ale matowe, relingi dachowe oraz końcówki układu wydechowego również w lśniącej czerni.

We wnętrzu boki siedzeń wyłożono czarną skórą valcona, a środki - sztuczną tkaniną alcantara. Listwy w obudowach drzwi mają albo kolor czarny, albo niebieski Nogaro. Kolejnymi akcentami nawiązującymi do Audi Avant RS2 są: czarne dywaniki wykończono obszyciami w kolorze czarnym lub niebieskim Nowaro oraz niebieskie szwy na kole kierownicy i dźwigni zmiany biegów, na której umieszczono emblemat potwierdzający specjalną edycję modelu (znajdują się one też na listwach progowych).

Używane Audi RS4 - oferty

Żadnych zmian nie ma pod maską. Auto jest napędzane wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 450 KM. Pierwszą „setkę” zobaczymy na prędkościomierzu już po 4,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h. Napęd przenoszony jest na 4 koła (quattro). Samochód o takich osiągach potrzebuje wydajnego układu hamulcowego. Na życzenie tarcze mogą być ceramiczne, wzmacniane włóknem węglowym.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection trafi do sprzedaży wiosną. Bazowa cena samochodu na rynku niemieckim to 87 300 euro.

Audi Avant RS2 z 1994 roku

Audi RS2 było zarówno pierwszym modelem typu RS, jak i pierwszym samochodem marki Audi łączącym w sobie walory codziennego użytkowania ze sportowym charakterem Audi stworzyło RS2 we współpracy z Porsche, a pojazd montowano w Zuffenhausen.

Pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 litra, moc (315 KM zawdzięczała dużej turbosprężarce, wysokiemu ciśnieniu doładowania, poszerzonym kanałom dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm był wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspieszało od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi.

Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowało na zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by były twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyło 17-calowe koła, duże, wentylowane od środka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski.

We wnętrzu dominowała jedwabista skóra nappa i tkanina alcantara w kolorze antracytowym, niebieskim lub srebrnoszarym. Fotele marki Recaro można było elektrycznie przesuwać. Zegary miały białe tarcze. Umieszczone na konsoli środkowej małe wskaźniki informowały o ciśnieniu i temperaturze oleju oraz napięciu pokładowej sieci elektrycznej. Na życzenie dostępne były listwy ozdobne z tworzywa CFRP.

Audi oferowało model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taśmy zjechało 2908 egzemplarzy - więcej niż początkowo planowano.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi S3 Limousine - pierwsze jazdy w Monaco - Moto.pl Audi S3 Limousine | Pierwsza jazda

Audi RS 7 Sportback Audi RS 7 Sportback w Polsce

Więcej o: