Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Audi przygotowało trzy nowe warianty wysokoprężnego silnika 2.0 TDI dla modeli zwanych Ultra. Pozwolą one spełnić normę Euro6 i obniżyć zużycie paliwa

Audi przygotowało trzy warianty mocy nowego silnika 2.0 TDI: 136, 163 i 190 KM, czyli dokładnie 100, 120 i 140 kW. Wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm) dostępny jest przy niskiej liczbie obrotów. Nowe silniki wyposażone są w system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km.

Poznaj cennik Audi A4, A5 i A6

Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest nowa siedmiostopniowa przekładnia S-Tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l/100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant).

Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz - dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu - przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu - to coś, co zawsze doceniają klienci - powiedział Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Uzyskanie niskiego spalania było możliwe także dzięki seryjnie montowanemu systemowi Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.

Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI Ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 jako pierwszy model tej serii. Samochód ten zużywa średnio jedynie 3,2 l/100 km. Wszystkie wersje Ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu.

Audi Ultra | Kompendium

Model A4 2.0 TDI Ultra 100 kW
A4 2.0 TDI Ultra 120 kW A6 2.0 TDI Ultra 140 kW
Silnik
R4, turbodiesel R4, turbodiesel R4, turbodiesel
Moc 136 KM 163 KM 190 KM
Moment obr. 320 Nm / 1500-3000 obr/min 400 Nm / 1750-2750 obr/min 400 Nm / 1750-3000 obr/min
Skrzynia biegów 6-manualna 6-manualna 6-manualna (7-aut.)
Śr. zużycie paliwa 3,9 l/100 km 4,2 l/100 km 4,5 (4,4) l/100 km
0-100 km/h 9,3 s
8,3 s 8,4 (8,2) s
V maks 215 km/h 225 km/h 232 km/h


ZOBACZ TAKŻE:

Audi allroad shooting brake | Nowe pomysły

Audi allroad shooting brake | Nowe pomysły

Więcej o:
Komentarze (33)
Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: M.H

    Oceniono 34 razy 18

    Mazda 5 diesel ( rocznik 2008 nowy z salonu ) , wymiana turbo ( 8500 zl.) , wymiana wentylu recyrkulacji spalin ( 4000 zl ) wymiana amortyzatorow i 3x zatkany filtr czastek stalych (4500 zl ) , do tej pory 120000 km ,aha noi jeszcze poczatki korozli na drzwiach imasce ,podloga jest juz od 2 lat brazowa.Nigdy wiecej japonskiej bezawaryjnosci ( o cenach czesci i okresie czekania to juz nawet nie ma co wspominac ), wole te sypiace sie woozy ( poprzednik Passat
    do 180000 km 2 drobne naprawy ,miernik przeplywu powietrza i zamek centralny ) , niestety zlodzieje wiedza co krasc !!

  • plusik36

    Oceniono 15 razy 13

    Może narażę się wielu fachowcom ale popatrzeć wystarczy czym jeżdżą mechanicy z serwisów. Nie mówię tu o marce ale o silniku 70% benzyna. A ci co kupili diesle jeszcze z tymi bajerami turbinami i filtrami po pierwszej zimie zaczynają szukać poczciwej benzynki. Gdzie nie straszy sypnięcie dwumasy a jedyne filtry to te które ma każdy pojazd: paliwo powietrze i olej. Wersje bogatsze to kabinowy. Te cuda które obiecuje w europie każdy producent w USA kosztowało parę firm samochodowych sporo kasy. Nie oszukujmy się te wszystkie dane są tak jak z sufitu wzięte. Wystarczy przejrzeć jak wyglądają parametry testu. Pierwsza sprawa pojazd nie wyjeżdża z hamowni. Druga to silnik jest doprowadzony do odpowiedniej temperatury. Następny element to płyny ustrojowe. Specjalnie dobrane lepkości i właściwości termiczne. Paliwko nie w zbiorniku tylko w pojemniku ilość przewidywana na test czyli nie więcej niż 5 litrów. Test miejski bez wyjechania w miejskie warunki?? Ludzie o czym dyskutujemy. Pokażcie mi takiego sprzęta który w trasie pali np. 7 litrów a w mieście 7,5. ( normy mogą być inne ale zbliżone do siebie ) Tylko nie opowiadajcie mi snów lub wytworów po zażyciu marychy. Kto chce jeździć oszczędnie wstawi sobie gaz ( Pudzian się tego nie wstydzi)

  • Gość: admski

    Oceniono 8 razy 8

    Ostatnie 3 lata jezdzilem pugiem 2,2 HDi. Srednie spalanie 7 literkow ale... przez te 3 lata wymienilem czesci laczne za rawie 7000 zl. Lacznie z turbem ... Zrozumialem ze kupic nastepnego diesla z turbem i filtrem casteczek stalych to kolejne pukanie wydadkow do drzwi... Od tygodnia jezdze skoda fabia SDI. Nie ma to przyspieszenia ani innych osiagow ale piewszy tydzien dojezdzania do pracy 5,5l/100km potem pierwsza trasa w ostatni weekend 4 l/100km. Dla mnie szok. Juz nie tesknie za nowym autem i nie martwie sie o koszty napraw turba czy wymiany filtra czasteczek stalych bo ich nie ma .... Jak patrze na te wszystkie nowe audi czy bmw ..., hm ladne to to jest ale mam w zyciu inne cele niz wieczne oszczedzanie pieniedzy by miec na utrzymanie samochodu.

  • Gość: skóraikość

    Oceniono 21 razy 7

    3,9 czyli realnie 6,0
    mydlenie oczu!!!

  • aprox99

    Oceniono 11 razy 7

    Zużycie 4 klocków na 10 tys.km.nie piszcie już proszę o zużyciu paliwa

  • kermit.dolomit

    Oceniono 5 razy 5

    Niedługo będą produkowane samochody z silniczkami od kosiarek i tylko takie

    PODZIĘKUJCIE UNIJNYM EKOBANDYTOM

  • lesniew

    Oceniono 1 raz -1

    Bo mechanicy jeżdżą dom praca dom, to benzyna jest wystarczająco ekonomiczna.

  • aprox99

    Oceniono 27 razy -1

    Możecie pisać co chcecie,samochody niemieckie są najlepsze

  • sebslow1

    Oceniono 23 razy -9

    czyżby audi ściągnęło przednie reflektory od kuzyna z Hiszpanii Seata? :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX