Dziewięć premier Volkswagena w 2014 roku

W 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty w Polsce aż dziewięć nowych modeli. Pierwszą z nich jest debiutujący właśnie najszybszy seryjny Golf R. Równolegle do ofensywy produktowej, Volkswagen będzie angażował się w sport samochodowy. W kwietniu rozpocznie się kolejny sezon pucharu Volkswagen Castrol Cup, a w czerwcu zorganizowany zostanie Rajd Polski, który będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Świata WRC

VW Golf R | Ceny w Polsce

Pierwsza premiera - Golf R. W 2013 roku zadebiutowały: Golf GTI, Golf GTD i Golf Variant. Pod koniec stycznia po raz pierwszy w Polsce zaprezentowany został topowy model sportowy - Golf R. Auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI i stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION. Ze skrzynią DSG samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym.

Druga premiera - nowe Polo. Również w końcu stycznia w Wolfsburgu swoją światową premierę miało nowe Polo. Samochód wizualnie zmieni się w niewielkim stopniu, niemniej wzbogacony zostanie o szereg innowacyjnych systemów, które poprawią komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. W Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju.

Trzecia premiera - Golf Sportsvan. W czerwcu zadebiutuje Golf Sportsvan, będący połączeniem auta kompaktowego i vana. Samochód dysponuje przestronnym, dającym wiele możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm, maksymalna pojemność bagażnika wynosi ponad 1 500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę, takimi jak: dostępny po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego tyłem.

Volkswagen Golf - polski cennik

Czwarta premiera - e-Golf. Elektryczny Golf zadebiutuje w Polsce w lipcu. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy rozpędza się od 0 do 100 km/h. Prędkość pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Wrażenie robi zużycie energii, na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.) pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł. Zasięg wynosi 190 km, co w zupełności powinno wystarczyć do codziennej, miejskiej eksploatacji.

Piąta premiera - Scirocco. Trzecia, aktualna generacja Scirocco zadebiutowała w 2008 roku. Po sześciu latach od debiutu, w lipcu dostępna będzie odświeżona wersja tego atrakcyjnego coupe. O zmianach w tym modelu nie wiemy jeszcze zbyt wiele.

Volkswagen Polo po zmianach

Szósta premiera - e-up! e-up! będzie drugim w pełni elektrycznym modelem Volkswagena oferowanym w polskich salonach. Model ten zadebiutuje we wrześniu. Podobnie jak e-Golf, także e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Za napęd auta są odpowiedzialne: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi - w zależności od stylu jazdy i obciążenia - między 120 a 160 kilometrów. Przy bardzo niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.

Siódma premiera - Jetta. W październiku 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty odświeżoną Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 roku, swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem.

Ósma premiera - Touareg . Również w październiku zadebiutuje odświeżony Touareg. Nowy model po liftingu będzie posiadał więcej nowoczesnych systemów, będzie też bardziej oszczędny.

Dziewiąta premiera - nowy Passat. Ostatnia tegoroczna premiera będzie najważniejszą. Passat, który zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany zostanie na platformie MQB i wyposażony będzie w szereg innowacyjnych systemów. Jego masa zostanie zredukowana, co poprawi osiągi i jednocześnie obniży zużycie paliwa. Samochód zadebiutuje w wersjach Limousin (sedan) oraz Wariant (kombi).

ZOBACZ TAKŻE:

Gosia Bieńkowska i VW Scirocco R

Więcej o:
Copyright © Agora SA