Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Volkswagen Golf R | Ceny w Polsce

Marcin Lewandowski
31.01.2014 12:09
A A A Drukuj
Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R (fot. VW)

Pod koniec lata zeszłego roku Volkswagen pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Golfa R. Teraz wzbogacił galerię o sesję z zasypanej śniegiem Szwecji, co zbiega się z polską premierą tego modelu. Ile trzeba zapłacić za 300-konnego potwora?
VW Golf R | Będzie wersja Evo

Nowy Golf R jest łatwy do wyłowienia spośród swoich słabszych odmian. Oprócz charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich, Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnej litery U), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.

Golf R, podobnie jak aktualny Golf GTI, jest napędzany udoskonalonym silnikiem serii EA888. Wprowadzono do niego liczne nowe rozwiązania techniczne, które podniosły moc przy jednoczesnym mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo. Są to m.in. podwójny system wtrysku bezpośredniego, czy zmienne sterowanie zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację. Głowica cylindrów, tłoki, wysokociśnieniowe zawory wtryskowe oraz turbosprężarka to elementy silnika, które zostały zmodyfikowane lub skonstruowane od nowa dla Golfa R.

Znajdź idealnego używanego Golfa dla siebie

Moc Golfa R wzrosła o 30 KM do 300 KM (przy 5500 do 6200 obr./min). Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 380 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1800 do 5500 obr./min.

Osiągi zależą od zastosowanej skrzyni biegów. W przypadku ręcznej o sześciu przełożeniach nowa R-ka osiąga setkę w 5,1 s (poprzednio w 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG (także o sześciu przełożeniach) sprint zajmuje mu tylko 4,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Ważne osiągnięcie to redukcja zapotrzebowania na paliwo. Średnie spalanie spadło z 8,5 do 7,1 l/100 km w przypadku skrzyni ręcznej i z 8,4 do 6,9 l/100 km w przypadku DSG.

Salon Genewa 2014 | Volkswagen Polo FLVolkswagen Polo po zmianach

W najnowszym Golfie R zastosowany został system 4Motion piątej już generacji. Sprzęgło typu Haldex jest sterowane elektronicznie i w zależności od sytuacji cały napęd trafia na koła przednie (np. toczenie się), lub na tylne. Nowy Golf R jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport z możliwością jej całkowitej dezaktywacji.

Golf R posiada sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm względem standardowego modelu, opcjonalnie można zamówić adaptacyjne zawieszenie DCC. Standardowo za to montowany jest progresywny układ kierowniczy. Do wyboru jest pięć programów jazdy: Eco, Normal, Comfort, Individual oraz nowość, tryb Race.

Ceny

Za podstawową trzydrzwiową wersję ze skrzynią ręczną trzeba zapłacić 147 490 zł, skrzynia DSG wymaga dopłaty 8100 zł. Wersja pięciodrzwiowa kosztuje przynajmniej 149 190 zł, a dopłata do DSG jest identyczna. Auta można już zamawiać.

Sprawdź ile kosztują pozostałe wersje Volkswagena Golfa

ZOBACZ TAKŻE:

40 lat Volkswagena Passata

40 lat Volkswagena Passata

Zobacz także

Komentarze (28)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Oceniono 37 razy 23

    "podwójny system wtrysku bezpośredniego, czy zmienne sterowanie zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację."

    będzie się co psuć:D

  • Gość: pawel

    Oceniono 10 razy 8

    Ehm.... 300 koni i średnie spalanie 7,1..., a 1,4 tsi ma średnie 6,9... Nawet głupiec w to nie uwierzy i proszę , nie pisać, że to możliwe bo wystarczy delikatnie traktować "gaz"... Fizyka wyklucza takie brednie!

  • Oceniono 12 razy 6

    Jako użytkownik silnika chciałbym tylko dodać o nieposkromionym apetycie na olej silników z rodziny EA888. Taki właśnie jest zamontowany w aktualnym Golfie R. Życzę powodzenia w reklamowaniu tej wady w ramach gwarancji. Producent zastrzegł sobie ze auto może zużywać do 1L na 2tys. kilometrów. Tak pisze w instrukcji obsługi samochodu.

  • Gość: fahowiedz

    Oceniono 13 razy 3

    Kupię sobie kiedyś Golfa.

    Powód ?: jest ich wiele ale jeden jest najważniejszy:

    sprawne i częste "aktualizacje" jak do iPhona, np.: czytam taki AŚ i w teście wygrał Golf, czytam AMS i wygrywa Golf, czytam AM i Golf w czołówce ... ech nie ma to jak kupić produkt a ze wszystkich stron atakują Cię informacje, że się nie pomyliłeś jesteś najlepszy :-)

    a konkurencja zawsze coś zrobi nie tak i nawet o tym nie wie biedna:-/
    - a to nie ten kąt oparcia w tylnej kanapie (w Golfie jest dokładnie ten kąt)
    - a to pokrętła od klimatyzacji za nisko albo za wysoko (w Golfie są na środku)
    - a to ekran dotykowy za mały albo za duży i chaotyczny (w Golfie jest sam raz i porządek)
    - a to twarde albo za miękkie zawieszenie (w Golfie jest średnio-twarde i średnio miekkie)
    - a to słaba widoczność do tyłu (w Golfie szeroku słupek C daje poczucie bezpieczeństwa i Golfowej solidności a tylna szyba jest duża i do obserwowania)
    - a to światła za bardzo oślepiają albo są za słabe (w Golfie świecą tam gdzie czai się w nocy niebezpieczeństwo lub jest naprawdę ciemno a nie w oczy kierowców)
    - a to ..........
    - a to ..........
    -a to ...........

    Kup Golfa odpręż się i pozwól że pomyślimy za Ciebie, że dobrze zrobiłeś :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy jesteś za obowiązkiem stosowania opon zimowych?

  • 40%

    Tak, to poprawi bezpieczeństwo (303)

  • 34%

    Tak, ale dopuściłbym też opony całoroczne (257)

  • 23%

    Nie, to wyłudzanie pieniędzy od kierowców (178)

  •   4%

    Nie mam zdania (28)

Liczba oddanych głosów: 766