VW Golf GTE | Ten trzeci

Samochody hybrydowe wcale nie muszą być ślamazarnymi zawalidrogami. Volkswagen chce to udowodnić modelem GTE

Gosia i VW Scirocco R

Golf GTI to sportowy hot-hatch z Wolfsburga, ale rzecz jasna nie jedyny. Miłośnicy oszczędnego pyrkania pod maską mają alternatywę w postaci napędzanego ropą Golfa GTD. Teraz ma do nich dołączyć trzeci model "serii" GT, tym razem GTE. Jego zwiastunem był prototyp Volkswagen Golf BlueMotion TwinDrive.

Volkswagen Golf GTE ma być hybrydą typu plug-in, czyli z możliwością ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła. Układ napędowy będzie identyczny, jak w Audi A3 e-Tron. To oznacza silnik spalinowy 1.4 TSI o mocy 150 KM współpracujący poprzez dwusprzęgłową skrzynię DSG z silnikiem elektrycznym o mocy 101 KM. Łączna moc układu to 204 KM, a największy moment to całkiem imponujące 350 Nm.

Audi A3 Sportback e-Tron potrzebuje 7,6 sekundy na osiągnięcie 100 km/h, prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a wszystko przy średnim spalaniu wynoszącym (wg normy europejskiej) 1,5 l/100 km. To "zaburzenie" wyniku jest spowodowane zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszącym 50 km. Golf GTE będzie odrobinę lżejszy od A3 e-Tron, osiągi obydwu modeli powinny być zbliżone. W koncepcie BlueMotion TwinDrive przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 7,5 s.

Sprawdź aktualne ceny Volkswagena Golfa

Debiut zarówno Audi A3 e-Tron, jak i Volkswagena Golfa GTE spodziewany jest jeszcze w tym roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf R | Będzie wersja Evo

Więcej o:
Copyright © Agora SA