Salon Genewa 2014 | Volkswagen Polo FL

Volkswagen przedstawił zdjęcia nowego Polo, które 5 lat po premierze ponownie zostanie przedstawione na Salonie Samochodowym w Genewie

40 lat Volkswagena Passata

Zmodernizowane Polo w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, które do sprzedaży wejdzie w okolicach maja, otrzymało typowe dla połowy okresu sprzedaży kosmetyczne zmiany stylistyczne oraz poprawione wnętrze i nową ofertę dotyczącą systemów bezpieczeństwa.

Sprawdź ceny używanych Polo w Polsce

Z zewnątrz nowe Polo poznamy po przeprojektowanych przednim zderzaku, nowych reflektorach, które będą dostępne ze światłami LED do jazdy dziennej, oraz bardziej wyrazistej atrapie chłodnicy. Z tyłu linie nadwozia podkreślono większymi przełamaniami oraz nowymi wkładami lamp. Klienci nadal będą mogli wybierać pomiędzy 15-, 16- i 17-calowymi kołami i piętnastoma kolorami nadwozia.

W środku pojawi się nowa kierownica, zegary oraz panel obsługi klimatyzacji. Na większym 6,5-calowym wyświetlaczu będzie mógł również pojawić się obraz z umieszczonej z tyłu kamery cofania. Inne systemy, które pomogą lub ewentualnie uratują kierowcę i pasażerów, to adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania do prędkości 30 km/h, czy automatyczny system hamowania uruchamiający się po mocnej kolizji.

Zobacz wideo

Największe zmiany przeprowadzono jednak w kwestii trzy- oraz czterocylindrowych jednostek napędowych, które albo zostały poprawione albo zastąpione nowymi, bardziej wydajnymi silnikami zapewniającymi lepszą dynamikę i większą ekonomię. W palecie silników benzynowych pojawi się nowa jednostka TSI 1.0 o mocy 90 KM, która trafi pod maskę wersji BlueMotion. Pozostałe silniki benzynowe przeszły jedynie niewielkie zmiany. Mocno zmieniła się za to paleta silników Diesla. Jednostki 1.2 i 1.6 zastąpi silnik 1.4 w trzech różnych wersjach silnikowych. (75, 90 i 105 KM). Silnik w wersji TDI BlueMotion o mocy 75 KM został jedynie dopracowany w kwestii przebiegu momentu, którego wartość zwiększono do 210 Nm. Skrzynie biegów pozostają bez zmian. Klienci będą mogli wybrać 5-biegową lub 6-biegową manualną lub 7-biegowy automat DSG.

Inżynierowie Volkswagena postanowili także popracować nad układem jezdnym i prowadzeniem się nowego wcielenia szóstej generacji Polo. Opcjonalnie będzie ono dostępne z zawieszeniem Sport Select, które umożliwi wybór pomiędzy dwoma poziomami sztywności amortyzatorów. Zamianom uległo także elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Najmocniejsze Polo w historii

Więcej o:
Copyright © Agora SA