Nissan ZEOD RC | Sportowy downsizing

Jak daleko można pójść z rozwojem trzycylindrowego silnika? Japońscy inżynierowie udowodnili, że bardzo daleko...
Salon Detroit 2014 | Nissan Sport Sedan ConceptNissan Sport Sedan Concept

Nissan przygotowuje się do wielkiego debiutu swojego najnowszego projektu ZEOD RC w wyścigu 24h Le Mans. Jednym z najważniejszych jego elementów jest trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i nazwie DIG-T R, który generuje niebagatelną moc 400 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Maksymalnie osiąga on 7500 obrotów na minutę.

Sprawdź ceny używanych Nissanów w Polsce

Dodatkową zaletą nowej konstrukcji Nissana jest jej mały rozmiar i niska waga. Jednostka o wymiarach 400 mm długości, 200 mm szerokości i 500 mm wysokości waży jedynie... 40 kg. Japończycy twierdzą również, że generuje on więcej KM przypadających na każdy kilogram wagi, niż silniki bolidów Formuły 1. Debiut w prawdziwych wyścigowych warunkach odbędzie się już 14 czerwca w Le Mans.

DOWIEDŹ SIĘ WIĘCEJ O NISSANIE ZEOD RC:

fot. Nissan

Nissan ZEOD RC | Elektryczny sposób na LeMans

fot. NissanZobacz ZEOD RC w akcji | Wideo

Więcej o:
Komentarze (38)
Nissan ZEOD RC | Sportowy downsizing
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • el_konarro

    Oceniono 62 razy 48

    Ło matko - to jaki to parownik LPG to obsłuży? No i wtryski gazowe jakieś drogie pewnie po stówce za sztukę najmarniej. Fatalnie :(

  • liczbynieklamia

    Oceniono 48 razy 36

    Dopóki downsizing ma sens (a w sporcie samochodowym ma, bo trwałość ma znikome znaczenie), to jestem jego zwolennikiem. Gorzej, gdy takie pomysły są wdrażane w samochodach do normalnej jazdy...

  • Gość: gege

    Oceniono 33 razy 31

    Znaczy z połączenia dwóch takich można mieć 3 litry V6 o mocy 800 koni? Następny silnik GTR-a?

  • americanmoto

    Oceniono 22 razy 6

    Na wyścig pewnie wystarczy, ale jakby taką jednostkę wprowadzili do seryjnych samochodów, to taki silnik odmówiłby pracy po pierwszej wymianie oleju. To tak jak silniki w dragsterach, mają nawet po kilka tysięcy KM, ale dosłownie rozsypują się po przejechaniu 1/4mili.

  • Gość: Ćc

    Oceniono 6 razy 4

    Silnik fajny, ale tegoroczne silniki F1 maja dwa razy taka moc z podobnej pojemności.

  • jesusbuiltmyvolkswagen

    Oceniono 9 razy 3

    Niebagatelne to było 1200+KM z 1.5 litra przy około 5bar doładowania (BMW M12/13). To jest po prostu właściwy młotek do właściwego gwoździa.

  • pluuto

    Oceniono 25 razy 3

    Jednorazówka po japońsku, silnik tak zrobiony tylko po to by był mały i lekki, trwałość nie jest istotna

  • fswi

    Oceniono 6 razy 2

    Niech zejdą z mocą do nawet marnych 150 KM i 220-250 Nm, tak żeby nie rozpadł się po 1-2 tys. km, i mogliby go ładować do dużych kompaktów albo niedużych SUVów czy MCP. A po spięciu 2 szt. – do luksusowych dużych SUVów i innych limuzyn.

  • gostek_gostek

    Oceniono 1 raz 1

    Wszystko wskazuje na to, że następna dekada motoryzacji będzie stać silnikami 3 cylindrowymi o pojemności od 900 cm3 do 1500 cm3 a 4 cylindry będą luksusem. Lepiej się przyzwyczajcie. Zwycięzcami będą firmy którym uda się zbudować silnik trwały wytrzymujący cały okres eksploatacji samochodu. Sport to poligon doświadczalny dla różnych technologi - teraz jak się okazuje głównie związany ze zmniejszaniem masy i wielkości agregatów oraz ich wydajności energetycznej. Cały motosport będzie na to ukierunkowany.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX