Toyota zachowała koronę, o włos

Nikt nie przekroczył magicznego progu 10 mln sprzedanych samochodów w 2013 roku. Najwięcej klientów znalazła Toyota, tuż za nią giganci z USA i Niemiec

Ostatnie lata nie były łaskawe dla japońskiego przemysłu motoryzacyjnego, zwłaszcza dla Toyoty. Najpierw jedna z największych akcji serwisowych związana z zacinającymi się pedałami gazu (2010-2011), zniszczenia wywołane tsunami (2011), w zeszłym roku z pozoru niewinny dyplomatyczny konflikt z Chinami, który japońska gospodarka przypłaciła sporymi stratami spowodowanymi bojkotem japońskich produktów i kolejna akcja serwisowa związana z samoodpalającymi się poduszkami pasażera. Mimo to Toyota po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce w wyścigu największych producentów.

W 2013 roku Toyota (z markami zależnymi, m.in.: Daihatsu, Lexus, Scion) sprzedała 9,98 mln samochodów, czyli o 2% więcej, niż w roku 2012. Dane General Motors nie są jeszcze potwierdzone, ale zeszły rok zakończył się dla amerykańskiego giganta sprzedażą ok. 9,71 mln sztuk. Trzeci (wg wstępnych danych) jest Grupa Volkswagena z wynikiem 9,7 mln sztuk. Niemiecki koncern opublikuje dokładne dane sprzedażowe za zeszły rok dopiero w marcu.

ZOBACZ TAKŻE:

Najlepiej sprzedające się samochody na świecie w 2013 roku

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.