Reklamy już dawno stały się codziennością. Są wszędzie, na banerach, budynkach, stronach internetowych, w komórkach, a już niedługo zagoszczą także w samochodach. Pionierem w tej dziedzinie jest BMW.
Inżynierowie bawarskiej firmy pracują nad aplikacjami mającymi dawać kierowcy informacje na temat dostępnych w okolicy parkingów. Na ekranie pojawia się odległość, ilość dostępnych miejsc i cena. Po wybraniu interesującego kierowcę parkingu nawigacja poprowadzi do niego najkrótszą drogą. Ale tego typu usługę można uznać za typową opcję, w końcu zdecydowana większość miejsc parkingowych i samych parkingów w dużych miastach wymaga opłaty.
Kolejną testowaną funkcją jest podawanie informacji na wszelkie tematy "zakupowo-rozrywkowe". iDrive wyświetli atrakcyjne promocje, pomoże znaleźć znajdujące się w pobliżu sklepy z obuwiem, czy poda ceny wstępu do pobliskiego Fitnes&Spa. Z drugiej strony podpowie jakie koncerty odbywają się wieczorem, lub da znać o darmowym wejściu do miejscowego muzeum.
BMW testuje aplikacje w prototypowym modelu serii 7. W wersji finałowej kierowca będzie mógł spersonalizować ją dostosowując do swoich preferencji i potrzeb.
ZOBACZ TAKŻE: