Toyota Land Cruiser 150 po liftingu | Ceny

Toyota wprowadza na polski rynek zmodernizowanego Land Cruisera 150. Ta luksusowa terenówka otrzymała modyfikacje wizualne i techniczne. Cennik otwiera kwota 189 tys. zł

Toyota FJ Cruiser | Pożegnalna edycja

Z zewnątrz największe zmiany objęły przód pojazdu. Linia maski jest poprowadzona wyżej, a nowo zaprojektowane reflektory przednie ze światłami LED i grill zostały zintegrowane w bardziej masywną niż dotychczas strukturę. Pionowe poprzeczki grilla przechodzą bezpośrednio w górną część zderzaka, dając wrażenie większej masywności przodu. Zmianom poddano także wygląd przedniego zderzaka i świateł przeciwmgielnych.

Toyota Land Cruiser na rynku aut używanych

Wymiary zewnętrzne zmodernizowanej wersji pozostały niemal bez zmian. Przy długości 4 780 mm jest ona zaledwie o 20 mm dłuższa od dotychczasowego modelu, zachowując promień zawracania 5,7 metra (wersja 3-drzwiowa: 4 335 mm długości, promień zawracania 5,2 metra). Mimo nowego przodu nadwozia, nie zmienił się kąt natarcia, nadal wynoszący imponujące 32 stopnie. Pozostałe parametry terenowe również zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie (kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42 stopni, głębokość brodzenia 70 cm).

W tylnej części nadwozia zmieniony został wygląd świateł, w których (tak jak w przednich) umieszczono napis "Land Cruiser". Na drzwiach bagażnika pojawiło się także większe, chromowane wykończenie wokół tablicy rejestracyjnej. Ponadto samochód otrzymał nowe wzory felg 17- i 18-calowych oraz cztery nowe kolory nadwozia: odcień czarnego, ciemnozielonego, ciemnoniebieskiego i brązowego.

Zmiany zaszły także w kabinie. Nowe są: panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4,2-calowym wyświetlaczem centralnym oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń. Dostępne są również nowe możliwości kolorystyczne wykończenia wnętrza.

Zobacz wideo

Modernizacji poddane zostały elementy zawieszenia z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności (KDSS - Kinetic Dynamic Suspension System), dzięki czemu wzrosły możliwości Land Cruisera w terenie i stabilność prowadzenia na drodze. KDSS pozwala na bezkonkurencyjny wykrzyż kół w trudnym terenie. Podobnie jak do tej pory dostępne jest także aktywne zawieszenie z trzema trybami pracy: normalnym, komfortowym i sportowym. Dodatkowo tylne zawieszenie ma regulowaną wysokość i system autopoziomowania.

Stały napęd na cztery koła obejmuje centralny mechanizm różnicowy typu LSD, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś w proporcji od 50/50 do ok. 30/70, w zależności od warunków. Dostępne jest także centralna i tylna blokada mechanizmu różnicowego.

Toyota Land Cruiser 150 może być napędzana benzynowym silnikiem 4.0 V6 (282 KM, 385 Nm) lub turbodieslem o pojemności 3 litrów i mocy 190 KM, który generuje 420 Nm momentu obrotowego. W przypadku jednostki wysokoprężnej dostępny jest moduł PowerBoost, zwiększający moc do 225 KM i moment obrotowy do 500 Nm. Wersja benzynowa występuje tylko z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast wersja z silnikiem Diesla można zamawiać także z manualną, 6-biegową przekładnią.

Do elementów podnoszących możliwości terenowe Land Cruisera należy zaliczyć także system A-TRC (rozdzielający moment obrotowy na poszczególne koła), Multi Terrain Select (pięć trybów jazdy w zależności od podłoża), Crawl Control (automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy, szczególnie przydatne przy pokonywaniu wzniesień i zjazdów, czy wydostawaniu się z grząskiego terenu), czy Multi Terrain Monitor (zestaw kamer zewnętrznych wokół samochodu).

Wraz z modernizacją modelu, na polskim rynku pojawiły się także nowe wersje wyposażeniowe. Trzy wersje bazowe to Prado, Premium, oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Wprowadzona została także specjalna, bogato wyposażona wersja Invincible.

Ceny nowego Land Cruisera 150 rozpoczynają się od 189 tys. zł w przypadku wersji trzydrzwiowej i 199 tys. zł. z nadwoziem pięciodrzwiowym. Model jest oferowany w wersji z homologacją ciężarową, umożliwiającej odliczenie podatku VAT.

ZOBACZ TAKŻE:

Hilux Invincible | Małysz i Marton polecają

Pierwsza Toyota z silnikiem BMW

Więcej o:
Copyright © Agora SA