Toyota Land Cruiser 150 po liftingu | Ceny

Toyota wprowadza na polski rynek zmodernizowanego Land Cruisera 150. Ta luksusowa terenówka otrzymała modyfikacje wizualne i techniczne. Cennik otwiera kwota 189 tys. zł
Toyota FJ Cruiser Trail Teams Ultimate Edition Toyota FJ Cruiser | Pożegnalna edycja

Z zewnątrz największe zmiany objęły przód pojazdu. Linia maski jest poprowadzona wyżej, a nowo zaprojektowane reflektory przednie ze światłami LED i grill zostały zintegrowane w bardziej masywną niż dotychczas strukturę. Pionowe poprzeczki grilla przechodzą bezpośrednio w górną część zderzaka, dając wrażenie większej masywności przodu. Zmianom poddano także wygląd przedniego zderzaka i świateł przeciwmgielnych.

Toyota Land Cruiser na rynku aut używanych

Wymiary zewnętrzne zmodernizowanej wersji pozostały niemal bez zmian. Przy długości 4 780 mm jest ona zaledwie o 20 mm dłuższa od dotychczasowego modelu, zachowując promień zawracania 5,7 metra (wersja 3-drzwiowa: 4 335 mm długości, promień zawracania 5,2 metra). Mimo nowego przodu nadwozia, nie zmienił się kąt natarcia, nadal wynoszący imponujące 32 stopnie. Pozostałe parametry terenowe również zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie (kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42 stopni, głębokość brodzenia 70 cm).

W tylnej części nadwozia zmieniony został wygląd świateł, w których (tak jak w przednich) umieszczono napis „Land Cruiser”. Na drzwiach bagażnika pojawiło się także większe, chromowane wykończenie wokół tablicy rejestracyjnej. Ponadto samochód otrzymał nowe wzory felg 17- i 18-calowych oraz cztery nowe kolory nadwozia: odcień czarnego, ciemnozielonego, ciemnoniebieskiego i brązowego.

Zmiany zaszły także w kabinie. Nowe są: panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4,2-calowym wyświetlaczem centralnym oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń. Dostępne są również nowe możliwości kolorystyczne wykończenia wnętrza.

Modernizacji poddane zostały elementy zawieszenia z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności (KDSS - Kinetic Dynamic Suspension System), dzięki czemu wzrosły możliwości Land Cruisera w terenie i stabilność prowadzenia na drodze. KDSS pozwala na bezkonkurencyjny wykrzyż kół w trudnym terenie. Podobnie jak do tej pory dostępne jest także aktywne zawieszenie z trzema trybami pracy: normalnym, komfortowym i sportowym. Dodatkowo tylne zawieszenie ma regulowaną wysokość i system autopoziomowania.

Stały napęd na cztery koła obejmuje centralny mechanizm różnicowy typu LSD, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś w proporcji od 50/50 do ok. 30/70, w zależności od warunków. Dostępne jest także centralna i tylna blokada mechanizmu różnicowego.

Toyota Land Cruiser 150 może być napędzana benzynowym silnikiem 4.0 V6 (282 KM, 385 Nm) lub turbodieslem o pojemności 3 litrów i mocy 190 KM, który generuje 420 Nm momentu obrotowego. W przypadku jednostki wysokoprężnej dostępny jest moduł PowerBoost, zwiększający moc do 225 KM i moment obrotowy do 500 Nm. Wersja benzynowa występuje tylko z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast wersja z silnikiem Diesla można zamawiać także z manualną, 6-biegową przekładnią.

Do elementów podnoszących możliwości terenowe Land Cruisera należy zaliczyć także system A-TRC (rozdzielający moment obrotowy na poszczególne koła), Multi Terrain Select (pięć trybów jazdy w zależności od podłoża), Crawl Control (automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy, szczególnie przydatne przy pokonywaniu wzniesień i zjazdów, czy wydostawaniu się z grząskiego terenu), czy Multi Terrain Monitor (zestaw kamer zewnętrznych wokół samochodu).

Wraz z modernizacją modelu, na polskim rynku pojawiły się także nowe wersje wyposażeniowe. Trzy wersje bazowe to Prado, Premium, oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Wprowadzona została także specjalna, bogato wyposażona wersja Invincible.

Ceny nowego Land Cruisera 150 rozpoczynają się od 189 tys. zł w przypadku wersji trzydrzwiowej i 199 tys. zł. z nadwoziem pięciodrzwiowym. Model jest oferowany w wersji z homologacją ciężarową, umożliwiającej odliczenie podatku VAT.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Hilux Invincible Hilux Invincible | Małysz i Marton polecają

Toyota Verso 1.6 D-4D Pierwsza Toyota z silnikiem BMW

Więcej o:
Komentarze (49)
Toyota Land Cruiser 150 po liftingu | Ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ajachcealojz

    Oceniono 110 razy 68

    A będą jakieś samochody dla ludzi którzy mieszkają w mieście i mają wystarczająco dużego penisa?

  • Gość: Kula

    Oceniono 53 razy 37

    Ale wygląda tak, jakby Toyota zapatrzyła się na chińskie podróbki i dodała takie elementy, żeby Toyota nie pozwała sama siebie o kopiowanie starego LC :D

  • pawkrz

    Oceniono 50 razy 34

    Jestem przekonany, że 95% właścicieli takich samochodów nigdy nie zjadą z asfaltu. No może co najwyżej przejadą się polną drogą w drodze do domku letniskowego. Tak więc nigdy nie będą mogli sprawdzić działania zblokowanych dyfrów, wykrzyżu osi, kątów rampowych czy 70-cio centymetrowej głębokości brodzenia. Bo wydać ćwierć bańki aby uprawiać off-road to trzeba być nieźle stukniętym.

  • 4slash

    Oceniono 40 razy 30

    Tylne drzwi otwierają się na niewłaściwą stronę dla ruchu prawostronnego. Zamiast zasłaniać sąsiedni pas ruchu i ułatwiać bezpieczny rozładunek, zasłaniają chodnik przy zaparkowaniu równoległym.

  • Gość: b.

    Oceniono 37 razy 29

    brzydal...

  • Gość: off road

    Oceniono 41 razy 23

    eee... odwalcie się
    lancruiser to prawdziwa terenówa a nie popierdółka jak q7, x6, infinity czy inne festyniarskie wozidła
    nie mniejszym szacunkiem wersje off roadowe darzę nissana patrola

  • Gość: Rico

    Oceniono 13 razy 11

    Forum biednych frustratów.

  • promega

    Oceniono 8 razy 4

    Jestem ze wsi, to widać, słychać i czuć.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX