Skoda Octavia III Greenline

Tylko 3,2 l/100 km - tyle według czeskiego producenta będzie zużywać najbardziej zielona Octavia
Megaoszczędny VW Golf BluemotionMegaoszczędny VW Golf Bluemotion

Ponad rok po debiucie Golfa Bluemotion Skoda dostała zielone światło na wykorzystanie jednego z najoszczędniejszych niehybrydowych układów napędowych. Jest to wysokoprężny silnik 1.6 TDI o mocy 110 KM. Ale nie sam silnik jest przepisem na sukces, choć stanowi jego podstawę. Wraz z systemem start-stop, skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach, oponach o obniżonym oporze toczenia, czy specjalnie ukształtowanymi osłonami silnika dba, by Octavia Greenline zużywała średnio zaledwie 3,2 l/100 km.

Skoda Octavia - ogłoszenia

Wynik godny podziwu i identyczny z tym, jakim legitymuje się Golf Bluemotion. Skoda Octavia Greenline robi wrażenie także w porównaniu ze zwykłą Octavią 1.6 TDI. Model o mocy 105 KM żąda średnio 4,2 l/100 km, czyli aż o litr więcej, niż Greenline.

ZOBACZ TAKŻE :

Crossover i SUV od Skody Crossover i SUV od Skody

Więcej o:
Komentarze (44)
Skoda Octavia III Greenline
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 98 razy 82

    Następna Skoda będzie paliwo produkować.
    --
    parada karzełków

  • terespl22

    Oceniono 52 razy 44

    Nie ma bata, żeby paliła mniej jak jakieś 4,3-4,5L/100km w normalnej jeździe (tak w okolicach 90-100). Masa robi swoje i żadne pierdzielenie o systemie SS, osłonach czy oponach tego nie zmieni. Mam Focusa MK2 w wersji Econetic, miał palić 3,5L/100km w trasie i co... jak się zepnę bez przekraczania 80km/h to pokaże 4,2-4,3 ale to nie jest jazda. W cuda nie ma co wierzyć!

  • Gość: qwerty

    Oceniono 36 razy 34

    Aluminiowe Lupo 3L spala 3 litry na 100,a duzo wieksza octavia z wiekszymi oporami toczenia tez spala tyle samo,raczej nie realne,ale przynajmniej jest dobra reklama dla nas,bo u nas paliwo drogie,wiec kazdy patrzy pod kątem spalania,natomiast nikt nie wspomina o kosztach serwisowania

  • phugoid

    Oceniono 31 razy 25

    nie oszukujmy sie, w praktyce wyjdzie 5 a przy ciezkiej nodze z 5,5-6, marketingowy belkot i sciema

  • Gość: Szarley

    Oceniono 14 razy 12

    Cyrk na kółkach.. naiwniaków szukają.. takie wartości uzyskuje się w laboratoryjnych warunkach lub jadąc blisko za tirem na prostej drodze wtedy wyjdzie te 3.2-3.5 litra. A w normalnej jeździe niech nie wyjdzie poza 5l to już wielki sukces ale metodą pod korek bo komputerki są wybitnie optymistyczne.

  • luki.wawa

    Oceniono 25 razy 11

    To ma takie znaczenie czy auto spala 3,5 - 5,5l, to jest raptem 10 zł na stacji. Oczywiście miało by to znaczenie jeżeli było by to powiedzmy 14-16 l. Znając życie całe te oszczędności oda właściciel w serwisie - bo opony będą drożę niż standardowe, bo jakiś element - część auta będzie powiedzmy o 10-15% droższa niż standardowa skoda. Bo to przecież skoda Green.
    Nie mowa tu o deklarowanym spalaniu - jednemu. wyjdzie blisko deklarowanej wartości innemu więcej. Druga sprawa te auto swoje waży - jak by było odchudzony powiedzmy o 10-15% to można było by powiedzieć że mam auto lżejsze - lepiej się prowadzi i mniej pali - i tu był by sens całej tej zabawy. A tak to czysty marketing

  • Gość: Wanna be

    Oceniono 14 razy 8

    "skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach" - czyli setke na liczniku wyciągamy już w 14 sekundzie ?

  • boul81

    Oceniono 8 razy 6

    to jest bardzo naciągane- taki wynik można otrzymać zakładając jednostajną jazdę na trasie z prędkościami około 90 km/h bez częstego hamowania i przyspieszania, czyli w warunkach, które się praktycznie nie zdarzają- na autostradzie trzeba jechać szybciej,żeby nie tamować ruchu(chyba że wieziemy się za ciężarówką), na normalnej drodze co chwila jest teren zabudowany, więc hamowanie i rozpędzanie non stop. Nie wspomnę o jeździe miejskiej- to jest nierealne,żeby dość ciężki samochód z niedużym silnikiem spalał w mieście mniej niż 6(nawet jeśli ma superoszczędnego diesla pod maską).

  • arvek9

    Oceniono 8 razy 6

    Na (oficjalnych) wielkościach spalania nieprawdziwe informacje podają szczególnie marki niemieckie i cały koncern VW. Do podanych wielkości typu 4,5L/100km trzeba spokojnie dołożyć od 1 L do nawet 2 L/100km zużycia paliwa. Przy czym to najniższa wartość teoretycznie do osiągnięcia na autostradzie, jazda ok 90km/h przy bezwiecznej pogodzie i odpowiedniej temp. W 90% kierowcy tego nigdy nie osiągną. Czyli to min marketingowa ściema.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX