Audi A8 L Security | Luksusowa ochrona

Audi rozpoczęło produkcję modelu A8 L w wersji Security. Opancerzona limuzyna spełnia najwyższe wymagania obowiązujące tego typu pojazdy cywilne. Mocny pancerz wspomagają liczne dodatkowe systemy bezpieczeństwa
Audi A8 Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

Na pierwszy rzut oka Audi A8 L Security nie różni się od standardowej wersji modelu. Bazę opancerzonego pojazdu stanowi zmodyfikowana karoseria produkcji seryjnej. Wytwarza się ją, podobnie jak wszystkie inne wersje A8, w zakładach w Neckarsulm, wykorzystując przy tym założenia konstrukcji Audi Space Frame (ASF). Dzięki temu, karoseria składa się w znacznym stopniu z aluminium i waży ok. 40 procent mniej niż porównywalna konstrukcja z blachy stalowej. Specjalne elementy konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo przygotowywane są ręcznie, w warunkach chronionego środowiska produkcyjnego. Wyszkoleni pracownicy poświęcają im ok. 450 godzin, zanim jeszcze karoseria trafi z powrotem do fabryki w celu przeprowadzenia montażu finalnego.

Nowe Audi A8 L Security posiada oficjalny certyfikat Niemieckiego Urzędu Balistyki (niem. Deutsches Beschussamt) w Monachium. Spełnia wymogi klasy odporności balistycznej VR 7, zgodnie z dyrektywą BRV 2009. Skrót BRV oznacza Bullet Resistant Vehicles (pojazdy odporne na ostrzał z broni palnej). W klasie VR 7 obowiązują najwyższe wymagania dotyczące cywilnych limuzyn opancerzonych. Blacha i przeszklenie kabiny pojazdu muszą wytrzymać ostrzał amunicji przeciwpancernej stosowanej przez wojska NATO. W niektórych strefach opancerzenie limuzyny spełnia kryteria klasy VR 9 i VR 10. Jego odporność na wybuch zbadano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).

W klatce bezpieczeństwa, którą jako element samonośny zintegrowano z karoserią, zastosowano bardzo mocne i odporne materiały - pancerną stal formowaną na gorąco, włókno aramidowe, ceramikę, specjalny stop aluminium i szkło wielowarstwowe. W strefach przejściowych materiały ochronne nakładają się na siebie tak, by zapewnić możliwie najwyższe bezpieczeństwo.

Audi A8 - sprawdź oferty używanych

Aluminiowe progi pojazdu zawierają masywne profile balistyczne, które zwiększają ochronę przed podłożonymi ładunkami wybuchowymi. Wymagania w tej kwestii w ostatnich latach znacznie zaostrzono. Pancerna podłoga pojazdu, zrobiona ze specjalnego stopu aluminium, służy temu samemu celowi. Nowe Audi A8 L Security jest odporne na wojskowe granaty ręczne. Nawet ładunek wybuchowy, określony w zestawie koniecznych testów, nie zagraża życiu pasażerów, co udowodniły próby z manekinami.

Okna w drzwiach, szybę przednią i tylną wykonano ze specjalnego szkła, które po wewnętrznej stronie pokryte jest warstwą poliwęglanu, łagodzącą skutki wybuchu. Na życzenie, okna w drzwiach można całkowicie opuszczać. Sterowane są elektromechanicznie. Specjalny ogranicznik daje możliwość utrzymywania drzwi w każdej dowolnej pozycji.

Centralną częścią opancerzonego Audi A8 L Security jest tzw. skrzynia komunikacyjna w bagażniku. Poza sterownikami elektroniki pokładowej zawiera ona dodatkowy akumulator i części elementów opcjonalnych, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo pasażerów. Solidnie opancerzona skrzynia komunikacyjna ma stosunkowo lekkie drzwiczki z ceramiki, ich rama wykonana jest natomiast z aluminium. Na życzenie, specjalną ochronę może ponadto zamontować na akumulatorze i baku paliwa.

Element wyposażenia seryjnego nowego Audi A8 L Security to także interkom, za pośrednictwem którego pasażerowie mogą porozumiewać się ze światem zewnętrznym, także przy zamkniętych oknach. Interkom wykorzystuje głośniki w osłonie chłodnicy oraz mikrofony we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu.

Audi oferuje dla nowego modelu A8 L Security wiele opcji, które zwiększają bezpieczeństwo. Jedna z nich to system wysiadania awaryjnego w razie zagrożenia, rozwiązanie opatentowane przez Audi. Gdy kierowca lub siedzący obok niego pasażer naciśnie zaplombowany przycisk i pociągnie jedną z wewnętrznych klamek u drzwi, pirotechniczne śruby rozdzielające w zawiasach odłączą drzwi od karoserii - wystarczy je następnie lekko wypchnąć na zewnątrz.

Kolejnym specjalnym elementem jest system gaszenia ognia, aktywowany przyciskiem lub za pomocą czujnika ciepła. Środek gaśniczy z dwóch pojemników zamontowanych w bagażniku wypływa rurami pod spodem pojazdu. Dysze wtryskują go do wnęk kół, na podwozie, na bak i do komory silnika.

Nowe Audi A8 - polski cennik

System awaryjnej wentylacji to dwie butle ciśnieniowe, które znajdują się w chronionej strefie. Po naciśnięciu właściwego przycisku, system zaopatruje wnętrze w świeże powietrze do oddychania, wydostające się przez specjalne otwory. W większości przypadków powietrze tłoczone jest na tyle długo, by przejechać przez niebezpieczny teren lub go opuścić. System wytwarza nadciśnienie we wnętrzu samochodu, zapobiegając w ten sposób wnikaniu szkodliwych gazów. Kolejna opcja to zapłon bezpieczeństwa. Silnik wyposażonego w niego Audi A8 L Security kierowca odpala zdalnie, z pewnej odległości.

Dziewczyna i samochód: Matylda i Audi RS4 AvantDziewczyna i samochód: Matylda i Audi RS4 Avant

Wiele dodatkowych rozwiązań dopełnia ofertę opcjonalną. Należą do nich: selektywna blokada drzwi, wyciąg dymu z wnętrza, diodowa sygnalizacja do jazdy w konwoju, maszt do proporczyków, światła ostrzegawcze, syrena, miejsce do montażu i wbudowania analogowej i cyfrowej krótkofalówki, wbudowany na stałe telefon, rejestrator samochodowy, dodatkowa kamera z tyłu pojazdu i ogrzewana szyba przednia wraz z częściowo ogrzewanymi szybami bocznymi. Ponadto Audi uwzględnia też indywidualne, specjalne życzenia klientów.

Samochód dostępny jest z jednym z dwóch najbardziej zaawansowanych i najmocniejszych silników w ofercie. Pod maską może pracować 4-litrowy, turbodoładowany motor V8, generujący 435 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają na rozpędzenie ciężkiej, opancerzonej limuzyny od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Drugą propozycją jest wolnossąca jednostka W12. 500 KM i 625 Nm pozwalają na jeszcze szybszy sprint (0-100 km/h w 7,1 s). Prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Oba silniki współpracują z automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a napęd przenoszony jest na wszystkie koła (quattro).

Nowe Audi A8 L Security można już składać zamówienia. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2014 roku. Audi oddaje do dyspozycji klientów rozbudowaną paletę usług, a także zapewnia specjalny trening dla kierowców i użytkowników pojazdu.

ZOBACZ TAKŻE :

A8 Audi exclusive concept Audi A8 exclusive concept

10 lat partnerstwa Audi i Realu Madryt 10 lat partnerstwa Audi i Realu Madryt

Więcej o:
Komentarze (17)
Audi A8 L Security | Luksusowa ochrona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kocurxtr

    Oceniono 23 razy 19

    założę się wszelkiej maści dyrektorzy skarbówek, zusu, różni radni i ich pachołki uznają ten samochód za niezbędny... juz widzę te specyfikacje przetargowe...

  • Gość: Piotrek

    Oceniono 18 razy 12

    A od kiedy Audi A8 ma silnik w ukladzie V12? Czy nie jest to czasem W12?

  • globalneocipienie

    Oceniono 9 razy 7

    Taaa, politycy, pewnie jeszcze zieloni, albo czerwoni.
    Nam każą jeździć w jednolitrowych 3-cylindrówkach, a najlepiej pedałować,
    a sami smrodzą W12.

  • cezar85

    Oceniono 11 razy 7

    nareszcie nasi mogą latać bezpiecznie

  • kot2ka

    Oceniono 6 razy 2

    A półkoszki tym naszym pawiom już nie wystarczają ????

  • Gość: oooo

    Oceniono 1 raz 1

    przod z plasteliny? a moze jednak kierowca jechal troszke szybciej? dajmy na to jechal 85km/h, i wtedy to jednak calkiem mocne to audi, prawda?

  • Gość: zdzisek

    Oceniono 1 raz 1

    taaak a świstak zawija w sreberka ... wystarczy popatrzeć jak wygląda a8 premier Szydło po wypadku 50km/h. .. te aramidy to wożą w bagazniku na szpulkach jakby coś :-)) i kupa bajerów i za więcej niż 400000zł na złom. Macie kasę prezesi to nic tylko kupcie najnajnaj audi 8

  • Gość: Trol

    0

    Wszystko ładnie i pięknie a przód zrobiony z plasteliny-widać po zdjeciach z wypadku Szydło.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX