Jaguar F-Pace | Ten pierwszy raz

Koncepcyjny SUV Jaguara w 2016 roku wejdzie do produkcji. Dotychczasowa nazwa C-X17 zostanie zmieniona na F-Pace

W najnowszej historii Jaguara było kilka końców świata. Silnik Diesla, pierwsze kombi, a w końcu przejęcie przez indyjski koncern Tata. Oczywiście nasz świat nie runął, a tym bardziej Jaguara. Tym razem też to nie nastąpi. Pierwszy SUV z dzikim kotem w logo i tak debiutuje dość późno. Czym chce walczyć z dobrze przyjętymi autami niemieckich marek?

10 modeli aut, które przyniosły największe straty10 modeli aut, które przyniosły największe strat

Jaguar potrafi produkować samochody z lekkimi nadwoziami wykonanymi ze stopów lekkich. Pokazał to już dwukrotnie w dwóch generacjach XJ-a. Teraz tę technologię, w nowej odsłonie, przeniesie do wcale nie małego SUV-a. Niska masa to nie jedyna zaleta tego rozwiązania, kolejną jest dużo większa sztywność na skręcanie, co przekłada się na precyzję prowadzenia.

Stylistyka nie jest nowatorska, co można uznać za zaletę. Nie warto szukać nowej drogi na siłę. SUV Jaguara jest stonowany, ale zawiera wszystkie istotne dla marki cechy rozpoznawcze, jak choćby przednie światła LED w kształcie litery J, czy tylne nawiązujące do modelu F-Type.

Jaguar nie zdradza dokładnie jak będzie wyglądać paleta silników. Wiadomo, że będą to jednostki znane z obecnych modeli, w tym V6 3.0 turbo (340 i 380 KM). Firma chwali się, że topowa wersja SUV-a ma osiągać prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. To oznacza, że w ofercie nie zabraknie silnika 5.0 V8, który w zależności od wersji osiąga od 385 do 550 KM. Oczywiście wersja wysokoprężna także będzie dostępna. Najprawdopodobniej będzie to 3.0 V6 znane z modeli Land i Range Rovera.

Ile kosztuje nowy Jaguar? Sprawdź ceny

Jaguar F-Pace będzie szybki, ale mimo platformy niezwiązanej z żadnym Land Roverem, nie straszne mu (miejskie) przeszkody terenowe. W ich pokonaniu pomoże prześwit, wynoszący 213 mm. To sporo jak na samochód, który z taplaniem się w błocie nie będzie miał nic wspólnego.

Długość nadwozia wynosi 4,72 m, szerokość 1,96 m, a wysokość 1,65 m. Najbardziej imponujący jest rozstaw osi - 2,91 m. To sporo, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Jaguar chce wykorzystać tę platformę do budowy modelu klasy średniej, czyli następcy X-Type. Najwięksi konkurenci modelu F-Pace to Porsche Macan i Audi Q5.

ZOBACZ TAKŻE :

 

c

Za co kochamy angielską motoryzację

J

Galeria tygodnia | Jaguar F-Type Coupe

Więcej o: