Koncepcyjne BMW X5 eDrive stanie się xDrive40e

Zeszłoroczny Salon Samochodowy we Frankfurcie przyniósł debiut koncepcyjnego BMW X5 eDrive, czyli wersji hybrydowej niemieckiego SAV-a. Według najświeższych informacji wizja inżynierów stanie się niedługo rzeczywistością
BMW X5 po raz trzeci | GaleriaBMW X5 po raz trzeci | Galeria

Prawdopodobnie w tym roku na rynku pojawi się BMW X5 xDrive40e, bo tak ma brzmieć nazwa produkcyjnej wersji X5, do napędu której będzie użyta także energia elektryczna. Będzie ona wyposażona w turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności dwóch litrów i silnik elektryczny, które wspólnie pozwolą na osiągnięcie mocy 272 KM. Silnik elektryczny, którego ładowanie będzie możliwe za pomocą kabla (plug-in) pozwoli kierowcy na jazdę w trybie eco bez użycia silnika spalinowego z prędkością 120 km/h. Zasięg napędu elektrycznego prawdopodobnie wyniesie tylko 30 km, ale w trybie hybrydowym BMW X5 40e będzie mogło osiągnąć wynik spalania na poziomie 3,8 litra na 100 przejechanych kilometrów. Jeżeli realnie będzie on możliwy do osiągnięcie, to trzeba przyznać, że jest on imponujący.

Sprawdź ceny BMW X5 w Polsce

Z zewnątrz poza kilkoma detalami i oczywiście dodatkową klapką, która będzie skrywać gniazdo ładowania elektrycznego silnika, elektryczno-hybrydowe X5 nie będzie różnić się od pozostałych wersji. Oficjalny debiut wersji produkcyjnej nastąpi prawdopodobnie w marcu tego roku na salonie w Genewie. Jeżeli jednak okazało by się, że szwajcarskie miasto nie będzie miejscem premiery SAV-a spod znaku BMW, to można być pewnym, że zostanie on pokazany we wrześniu na salonie w Paryżu.

Zobacz także:

Więcej informacji o koncepcyjnym BMW X5 eDrive

IAA Frnakfurt 2013 - BMW X5 eDrive


Nasz test nowej generacji BMW X5

2014 BMW X5 xDrive 30d

Więcej o:
Komentarze (22)
Koncepcyjne BMW X5 eDrive stanie się xDrive40e
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lech2011

    Oceniono 68 razy 52

    Auto w cenie mieszkania. Czy więc jego nabywcę interesuje czy auto spala 3,8 czy 38 litrów na setkę ?

  • hiszpan25

    Oceniono 60 razy 28

    kolejny kit wciskany przez marketingowców kierowcom... to duże i ciężkie auto.. nie ma prawa w normalnej eksploatacji palić zapowiadanych 3,8l/100km. to może się jedynie udać przy scenariuszu że wyrusza się w krótką trasę (może jakieś 30km w jedną stronę) z pełnym akumulatorem a wraca się już na silniku spalinowym... wtedy pali on jak to bywa w takich autach minimum 12l/100km i średnia z wycieczki wychodzi może i 3,8l/100km.... ale wystarczy zrobić nie 30km a 200km i nici z przepowiadanego zużycia... pierwsze 30km na elektryku i mamy 0l/100km a potem spaliniak napędza auto i ładuje akumulator i mamy 15l/100km. średnio wyjdzie jakieś 10-11l/100km... nie ma innej opcji tak długo jak napęd zależy od silnika spalinowego i konkretnej sprawności.... przy małych akumulatorach pozwalających na raptem 20-30km jazdy w trasie nie ma opcji na małe zużycie w długich trasach.... ta technika jest OK ale dla aut miejskich... startuję z domu z naładowanym akumulatorem z gniazdka dojezdżam do pracy i nawet jak mi się po drodze do domu skończy energia w akulumatorze to na spalinowym wrócę do domu aby się podłączyć do gniazdka. tylko takie używanie pozwoli na osiąganie spalania na deklarowanym poziomie pojedynczych kilku litrów na 100km. tylko kto do takich jazd miejskich potrzebuje auta wielkości X5?

  • remo29

    Oceniono 32 razy 20

    3,8 litra to w drodze na najbliższą stację, a potem normalnie - piętnaście (benzyniak) i dycha (diesel).
    --
    parada karzełków

  • xyz876

    Oceniono 17 razy 13

    Będzie podlegać pod niższą akcyzę 3%. Za 5 lat będzie hitem polizingowym po niemieckich dziadkach.

  • spkunc

    Oceniono 11 razy 9

    Jakoś w tych wszystkich podnietach na temat niskiego spalania "hybrid" nikt nie wspomina, że prąd za darmo przynajmniej u nas nie jest. Brak akcyzy na prąd? Spokojnie... ani przez chwilę nie wątpię w nasze ministerstwo finansów, że to naprawią na czas.

  • grzes07

    Oceniono 9 razy 5

    koniowi ta informacja, w USA ten numer nie przejdzie

  • janboden49

    Oceniono 41 razy 5

    3,8 l/100 km? Przestańcie w końcu wypisywać bzdury. Chyba z wiatrem i z góry. Prawa fizyki obowiązują. Jeszcze nigdy nie widzialem auta, które średnio w mieście mniej niż 10 a na trasie 8 l pali (benzyna), albo 8/6 ropa. i to nie moży być cięśsze niż 1,5 tony.
    mini morris cooper (ten prawdziwy) ważył 630 kg i spalał na gańnikowym silniku 5l/100 przy spokojnej jeździe.
    wszystko inne to bzdura, fantazja, oszukana reklama, wymyślone normy.

  • aghrra

    Oceniono 34 razy 2

    ekopedalstwo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX