Rejestracje 2013 | Polacy najchętniej kupują...

To żadna niespodzianka, już po raz piąty z rzędu liderem rynku samochodów osobowych w Polsce została Skoda. W 2013 roku Polacy zarejestrowali 36 410 samochodów tej marki, wynika z danych CEPIK-u
VW Passat Variant TDI Ulubione auta używane Polaków

Skoda po raz pierwszy osiągnęła pozycję lidera w Polsce w 2005 roku. Od 2009 roku nieprzerwanie utrzymuje się na pierwszym miejscu, systematycznie zwiększając przewagę nad konkurencją. W minionym roku Czesi zanotowali wzrost na poziomie ponad 13 proc., osiągając już ponad 12,5-procentowy udział w polskim rynku.

Oferta ponad 2 tysięcy używanych modeli Skody

Jeszcze większy, ponad 12-procentowy wzrost osiągnął Volkswagen, który znalazł się na drugim miejsce pod względem liczby rejestracji nowych aut. Na trzecim stopniu podium uplasowała się Toyota. Japońska marka zanotowała największy wzrost w 2013 roku - aż 18,25 proc.

Najdroższe auto na polskim rynku?

Na przeciwległym biegunie jest Fiat z rekordowym spadkiem na poziomie 26,65 proc. Ubiegłego roku do udanych nie może zaliczyć również Nissan z blisko 20-procentowym spadkiem, a także Citroen - ponad 13 proc. na minusie. Z pierwszej piętnastki spadki zanotowały jeszcze Honda i Opel.

Od stycznia do grudnia 2013 roku w Polsce zarejestrowano o 6,54 więcej samochodów osobowych niż w 2012 roku, w sumie 288 293 egzemplarzy.

Rejestracje samochodów osobowych 2013

ZOBACZ TAKŻE :

Historia sukcesu | Skoda pod skrzydłami Volkswagena Historia sukcesu | Skoda pod skrzydłami Volkswagena

Więcej o:
Komentarze (10)
Rejestracje 2013 | Polacy najchętniej kupują...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dr.hayd

    Oceniono 23 razy 23

    Przy takiej gamie modelowej, jaką obecnie oferuje Fiat to osiągnął i tak dobry wynik.
    Jak powiedział mi sprzedawca w salonie Hyundaia: ludzie chcą tylko tych dużych pseudoterenówek. A Fiat takich samochodów nie ma, Freemont jest za bardzo amerykański, to nie jest taki SUV jakie u nas napędzają sprzedaż.
    W klasie luksusowej i wyższej Fiat nie ma nic - jest Lancia i Alfa Romeo.
    Fiat nie ma żadnego kombi.
    Grande Punto jest już stare i nieatrakacyjne na tle Fiesty, Aveo, Yaris, 208, Clio, Rio.
    Panda i 500 są drogie.
    Bravo nie ma wersji kombi, sedan ani cabrio.
    500L - cóż, to samochód dla koneserów, to nigdy nie będzie masowa sprzedaż.

  • zartiepl

    Oceniono 30 razy 22

    Serwisy już się cieszą, będzie dużo silników TSI do naprawiania.

  • tralalumpek

    Oceniono 19 razy 15

    oj skoda skoduchna, zebys ty jeszcze gotowac umiala.....

  • zywiolak

    Oceniono 9 razy 9

    Widzę, że strategia Machionne polegająca na ograniczaniu gamy modelowej do napompowanych 500-ek z dwucylindrowymi multi-air przynosi tłuste rezultaty w sprzedaży. Ograniczamy gamę bo jest słaba sprzedaż, jest słaba sprzedaż bo mamy małą gamę i kółeczko (a raczej spirala) się zamyka. I ogólnie mamy wyrąbane na EU, zero planów rozwoju, przyklejmy znak fiat lub lancia (ta marka ma już chyba sprzedaż na poziomie błędu statystycznego) na amerykańskie wynalazki i po co nam nowe projekty?

    Jak widać Europejczycy tego nie kupują. Gdzie nowe Punto? Może jakieś tanie kombi w segmencie B z opcją LPG? Gdzie Bravo III 3D, 5D i kombi? Gdzie cross-over miejski z prawdziwego zdarzenia? Czemu nawet w segmencie B i A (Panda) Fiatowi klientów podbierają jakieś Up-y i inne Citi-Go? Świetne silniki są (Multijet, T-Jet, MultiAir) jakość poszła w górę. Fiat na równi pochyłej, cały zysk wyrabia obecnie Chrysler.....

  • yagres

    Oceniono 11 razy 9

    Honda ma kiepską politykę cenową i tak praktycznie to nie ma w czym wybierać. Tylko dwa samochody dla normalnych ludzi: civik jest fajny ale przepłacony (70 tys. zł), jazz to stary juz model za 54 tys, a CR-V to luksus dla prezesów. Nie ma co sie dziwić, że toyota ma sprzedaz w Polsce 4 razy większą.

  • fahowiedz

    Oceniono 8 razy 4

    zastanawiająca różnica pomiędzy Toyota i Hondą oraz brak Mazdy w top 15 no i Chevy pobił Fiata to też dla mnie lekkie zdziwienie

  • kontra.punkt

    Oceniono 45 razy 3

    Większość wyrobów grupy VW jest kupowana przez firmy, stąd taki wynik. Kiedyś, jak policja kupiła wyroby firmy KIA, to w statystykach sprzedaży firma weszła do pierwszej dziesiątki.
    Interesujące jest co innego: w POdobno rozwijającej się "zielonej wyspie" jest sprzedawanych 3-krotnie mniej nowych samochodów niż w "pogrążonej w kryzysie" Hiszpanii. A w kolejnym kryzysowym kraju - w Grecji - wzrost sprzedaży nowych samochodów za 2012 wyniósł 16%.
    Jak widać po liczbach, każde POkolenie musi przejść swoją propagandę sukcesu.

  • kamito

    0

    Ale jeszcze nie dawno Skoda miała dużą przewagę teraz to jest 10 tys do VW więc przy takim wzroście nie wiem czy w przyszłym roku VW nie wyprzedzi Skody

  • zywiolak

    0

    Zresztą wystarczy zerknąć...

    carindustryanalysis.files.wordpress.com/2013/12/fiat-chrysler-sales-by-model-2012.jpg

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX