Nowe Audi TT | Poznaj jego wnętrze

Podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas Audi pokazało wnętrze kolejnej generacji modelu TT, która trafi do sprzedaży w ciągu tego roku
Audi TTRS - Test Test Audi TT RS

Wnętrze zostało całkowicie zorientowane na kierowcę. Po raz pierwszy w seryjnym Audi, centralnym punktem samochodu uczyniono Audi virtual cockpit. Ekran o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy. Do wyboru są dwa tryby wyświetlania informacji. W widoku klasycznym na pierwszym planie znajdują się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „Infotainment" wirtualne zegary są pomniejszone, tworząc miejsce dla wielu innych funkcji, np. dla powiększonej mapy nawigacji.

Centralny monitor MMI jest zatem zbędny. Rozwiązanie to dało projektantom dużą swobodę i pozwoliło znacznie odchudzić architekturę deski, tak by optycznie zaakcentować zasadę lekkiej konstrukcji Audi.

W obrębie wylotów powietrza umieszczono elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W osiach nawiewów znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły napływającego powietrza. Małe wyświetlacze pokazują informacje o wybranych ustawieniach. Pod środkowymi wylotami, w łatwo dostępnym, centralnie położonym miejscu, umieszczono przycisk świateł awaryjnych oraz włączniki innych funkcji.

Sprawdź ile kosztuje używane Audi TT

Terminal MMI na konsoli tunelu środkowego, czyli drugą obok kierownicy jednostkę obsługi, także w dużej mierze zaprojektowano od nowa. Za pomocą pola dotykowego MMI touch, kierowca może na przykład poruszać się po menu list i map oraz je powiększać. Uproszczono także wywoływanie innych opcji. W przyszłości wszystkie operacje przeprowadzać się będzie za pomocą dwóch, a nie trzech przycisków umieszczonych dookoła reagującego na nacisk regulatora obrotowego.

Nowością we wnętrzu Audi TT są również sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i typową dla samochodów wyczynowych pozycją siedzenia głęboko w fotelu. Osłony po bokach oparć i pokrycie tyłu foteli, podkreślają ich smukły charakter. Do odblokowania oparć służy specjalny uchwyt. Boki siedzeń sportowych S można regulować pneumatycznie.

„Pierwsze Audi TT to bez wątpienia ikona stylistyki. Druga generacja była bardziej sportowa, prezentując np. model TT RS plus z pięciocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 360 KM" - mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Najnowsze Audi TT sprawi, że kierowca jeszcze bardziej doświadczy nowoczesnej techniki. Tego oczekuje się współcześnie od samochodu sportowego. Ponadto nowa generacja wyposażona będzie w elektronikę i elementy connectivity."

Audi Sport quattro laserlight concept Audi prezentuje reflektory laserowe

Więcej o:
Komentarze (27)
Nowe Audi TT | Poznaj jego wnętrze
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jesusbuiltmyvolkswagen

    Oceniono 35 razy 27

    Szczerze? Ja tam prosty wieśniak jestem i za kasę, którą zawinszuje sobie Audi, wybrałbym klasyczną 911 z lat osiemdziesiątych.

  • blablick

    Oceniono 58 razy 22

    Audi niech się weźmie za poprawę silników, a nie mydli oczy to diodami, to licznikiem LCD. Od sześciu lat 2.0 tfsi żłopie 5L/1000km oleju, a Audi mówi ze wszystko OK! Dla jasności: A4 2012 z wykupiona dodatkowa gwarancja. Ehhh..., ledwo się pozbyłem 2.0tdi, to znowuż ten szrot...

  • mef3

    Oceniono 19 razy 15

    Ale mi nowosc. Takie rozwiazanie juz jest w najnowszym Citroenie Picasso.

  • ligand17

    Oceniono 19 razy 9

    Wygląda fajnie, ale powinno być połączone z HUD-em. Jednak informacje wyświetlane na przedniej szybie są najwygodniejsze do odczytania i najmniej rozpraszają.

  • sebolargo

    Oceniono 12 razy 4

    Komentarze Polakow znajdujacych sie na poziomie wozu drabiniastego

  • pablo_21

    Oceniono 23 razy 3

    chętnie widziałbym połączenie tego rozwiązania z tym co zrobił peugeot - wyniósł zegary ponad kierownicę. poszedłbym dalej i odsunął je maksymalnie pod szybę. chyba innowacje zaczynają mieć sens.
    natomiast całkowicie winno się zrezygnować z ekranów dotykowych w samochodach. taki sposób obsługi urządzeń jest nieintuicyjny i niemal niemożliwy do wykonania bez odrywania wzroku od drogi.

  • szoferek1

    Oceniono 18 razy 2

    Mam audi a-5 2.0 tfsi od nowości i po przebiegu 60 tys. zaczął pobierać olej.Po długich pertraktacjach ASO zgodziła się wykonać remont kapitalny silnika i partycypować w kosztach (auto już po gwarancji)..Naprawię i sprzedam złoma,nie będę ryzykował następnego remontu,na przyszłość omijam audi szerokim łukiem i spróbuję Japończyka (infiniti).

  • zacisze1

    Oceniono 12 razy 0

    TT z licznikiem w MPH i temperaturą w fahrenheitach sugerowałoby, że dla amerykanów. Dlaczego więc nie widać skrzyni automatycznej?

  • majan1984

    Oceniono 8 razy -2

    Wow, niesamowite, wstawili wyświetlacz rozdzielczości 200x100 pixeli warty u chińczyków 30 zł. Ale pewnie w salonie za ten bajer karzą sobie dopłacić 10000. Faktycznie ci z Audi to geniusze.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX