Seat Leon Cupra | Top model

Zgodnie z oczekiwaniami Seat zaprezentował najmocniejszą wersję nowej generacji Leona. Nowa odsłona sportowego kompaktu z Hiszpanii jest najmocniejszym seryjnym Seatem w historii
Seat Leon 1.8 TSI DSG FR Seat Leon 1.8 TSI FR | Test

Leon Cupra jest napędzany turbodoładowanym benzynowym silnikiem 2.0 TSI, który w zależności od wersji, generuje 265 lub nawet 280 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest osiągany w szerokim zakresie 1750-5300 obr./min. Topowa wersja samochodu ze skrzynią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Cupra standardowo jest wyposażona w pełni LED-owe reflektory, adaptacyjne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia oraz mocniejsze hamulce, które poznamy po czerwonych zaciskach. Pomimo bogatszego wyposażenia, auto jest o 55 kg lżejsze w porównaniu z poprzednikiem.

„Hot hatch” wyróżnia się m.in. przestylizowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, przyciemnionymi szybami i dwiema owalnymi końcówkami wydechu. Na karoserii, jak i we wnętrzu nie zapomniano o umieszczeniu emblematów „Cupra”. Najmocniejszą Cuprę 280 poznamy po specjalnym wzorze 19-calowych obręczy kół, tylnym spoilerze i czarnych obudowach lusterek.

Seat Leon - oferty używanych

W środku znajdziemy sportową kierownicę oraz mocno wyprofilowane przednie fotele wykończone Alcantarą. Na życzenie oferowana jest też skórzana tapicerka, jak i kubełkowe fotele. Nakładki na pedały oraz listwy progowe są wykonane z aluminium. Elementy ozdobne deski rozdzielczej mogą być pokryte lśniącą czernią lub imitować chrom.

Seat Leon Cupra na początku będzie dostępny w wersjach: 3- i 5-drzwiowej. Nie jest tajemnicą, że w późniejszym czasie do sportowej oferty dołączy wersja kombi ST. Premiera najmocniejszego Leona odbędzie się w marcu na salonie samochodowym w Genewie.

 

Seat Ibiza Cupra - test Moto.pl Seat Ibiza Cupra | Test

Więcej o:
Komentarze (12)
Seat Leon Cupra | Top model
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kamito

    0

    Nie za bardzo mi się podoba do tego jeszcze ma mniejszą moc od Golfa R a cenowo przypuszczam będzie podobnie

  • pocalujta_wujta

    0

    A co z napedem na kola? Przod? Tyl, Cztery? Te informacje o mocy i momencie mozecie sobie wsadzic bo zalezy od napedu czy sie to da wykorzystac. Kazdy wie ze Mazda 3 w wersji turbodoladowanej daje du... przy przyspieszaniu mielac kolami w miejscu bo przednie kola napedowe po prostu sa odciazane. Dlatego tylny naped jest popularniejszy przy tak duzej mocy... no chyba ze ktos lubi sie chwalic cyferkami.

  • eques

    Oceniono 1 raz -1

    Nikt nie pyskuje, że z przodu to "taki leksus luk" ? Aż dziwne.

  • szczepanskiadrian

    Oceniono 25 razy -5

    Bardzo fajne autko. Już ostatni Leon był ciekawy. Możliwości jakie dawała poprzednia generacja to przecież masakra (rzecz jasna pozytywna).

    Wg mnie powinno się to wprowadzać w naukach jazdy. Np Seat Leon Cupra w naukajazdyopole.com

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX