Galeria tygodnia | Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder to jedna z największych, o ile nie największa premiera 2013 roku. Nie mogło zatem zabraknąć tego sportowego i ekstremalnie drogiego modelu w naszym cyklu "Galeria tygodnia"

Inżynierowie Porsche postawili sobie za cel wyprodukowanie najbardziej sportowego samochodu, które jednocześnie będzie najbardziej ekonomicznym. Podstawą do osiągnięcie tego celu jest zaprojektowany od podstaw silnik i układ hybrydowy. Benzynowe V8 o pojemności 4,6 litra, które generuje 608 KM jest najmocniejszą wolnossącą jednostką Porsche, która ujrzała światło dzienne. Z jednego litra pojemności uzyskano aż 132 KM. Za uzyskanie 1280 Nm odpowiedzialny jest dodatkowo układ hybrydowy, który podnosi także moc silnika do 887 KM.

Czy to najdroższe auto na polskim rynku?

Dzięki tak wyjątkowej konstrukcji napędu, Porsche 918 Spyder w trybie Race Hybrid jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2.8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 345 km/h. Mimo to, "eko rozwiązania" pozwalają osiągać spalanie na poziomie 3,3 litra / 100 km. Wydajność samego układu hybrydowego pozwala na jazdę na odcinku od 16 do 31 km z prędkością dochodzącą do 150 km/h. Sami przyznacie, że zarówno konstrukcja jak i jej osiągi robią wrażenie. Porsche 918 Spyder Weissach wyceniono dokładnie na 1 019 719 euro brutto. Bez niego supersamochód kosztuje „tylko” 932 879 euro.

Zapraszamy do galerii dużych zdjęć.

Porsche 918 Spyder Już jeździliśmy Porsche 918 Spyder

Sprawdź, na który z używanych modeli Porsche Cię stać

 

Więcej o:
Komentarze (16)
Galeria tygodnia | Porsche 918 Spyder
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 119 razy 83

    skoro zmiana biegów jest w kierownicy jak w trabancie to można było dać z przodu kanapę zamiast 2 foteli i zmieściłyby się 3 osoby.

  • pukahontas

    Oceniono 44 razy 42

    Skoro w spalaniu da się zejść do 3.3 l pb to gazu powinien palić 3.7-3.9 l. Czyli z Warszawy do Gdańska można jeździć za 35.82 zł .

  • vas80

    Oceniono 21 razy 5

    Kabina fajna. Profil świetny. Tył jeszcze lepszy. Tylko co im się stało na etapie projektowania przodu? Przecież to wygląda jak coś z półki MR2, a nie supersamochód za wagon dolarów.

  • szatek100

    Oceniono 26 razy 4

    Taki samochód kupuje się za milion tylko po to, by później, za ćwierć wieku, sprzedać go za 15 milionów jakiemuś arabskiemu bądź rosyjskiemu kolekcjonerowi. Zwykła lokata kapitału, ot co.

    Inna sprawa, że choć Porsche wygląda nieźle, to do grającego "w tej samej lidze" Ferrari La Ferrari nie ma nawet startu, jeśli chodzi o urodę.

  • sadhu_satana666

    Oceniono 7 razy 3

    niby zmiany niewielkie, ale prototyp bardziej mi sie podobał, a szczególnie rury wydechowe z boku przed tylnymi kołami

  • interfere

    Oceniono 5 razy 1

    Milion euro za samochód - OK. Ale czemu ma być do tego TANI w eksploatacji? Coś się tu nie klei.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX