SUV Seata z Czech

Seat szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego crossovera. Według pierwszych doniesień, jego produkcja będzie zlokalizowana w Czechach
Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda

Losy uterenowionego Seata są dość wyboiste. Pierwsza propozycja o nazwie Tribu ujrzała światło dzienne w 2007 roku, a w 2011 kolejna nazwana IBX. Jednak jak do tej pory żadna nie doczekała się produkcji seryjnej. Według zapowiedzi Seata ma to nastąpić na przełomie 2014 i 2015 roku.

Chociaż Seat jest pod opieką Audi, to w rzeczywistości więcej go łączy ze Skodą. Model Mii to hiszpańska interpretacja Citigo, a Toledo to nic innego, jak Skoda Rapid z nieco innymi światłami. Te obydwa Seaty są produkowane w Czechach. Nie inaczej ma być z nowym crossoverem hiszpańskiej marki. Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze koszty produkcji w fabryce w Kvasinach są niższe, niż w Martorell, po drugie IBX będzie miał dużo wspólnego z następcą Skody Yeti.

Skoda Yeti - sprawdź ogłoszenia

Seat IBX mierzy 4,26 m dł. i 1,8 m szerokości, co wskazuje na niewielki wzrost wymiarów w stosunku do pierwszej generacji Yeti. Nowy model powstanie prawdopodobnie na platformie MQB i napędzany będzie szeroką paletą silników TSI i TDI CR znanych z obecnej oferty firmy. Będą one przekazywać napęd na przednią oś lub w wybranych wersjach na obie osie.

 

Sportowa historia SeataSportowa historia Seata

Więcej o:
Komentarze (6)
SUV Seata z Czech
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • karakalla

    Oceniono 14 razy 14

    10 lat za późno, tak mniej więcej. A przecież na początku lat 2000. ktoś poważnie zastanawiał się, co robić z Seatem, którego pozycja w koncernie już wtedy była wątpliwa, od kiedy tańszym VW została Skoda, a na transfer techniki z Audi, żeby na poważnie robić "hiszpańską Alfę Romeo" się nie zdecydowano. Wymyślono ładne, ale dziwaczne minivany na bazie Golfa, które nie chwyciły (co przewidywano, kiedy się pojawiały...) i sprowadziły Seata na skraj przepaści. A przecież to już był czas ekspansji RAVów, Outlanderów, Sportage, przeciwko którym VW nie miał wtedy broni, bo walczył tylko w wadze ciężkiej, dysponując Touaregiem. Logicznym byłoby pchnięcie Seata w kierunku mniejszych SUVów, dysponowano przecież wszystkimi klockami, takimi jak Haldex, ale tego nie zrobiono. W rezultacie marka nadal nie wiadomo, po co jest, ma jakieś wyróżniki, ale są one nieprzekonujące, a opinia chorego człowieka koncernu VW, który może zostać poddany eutanazji, raczej nie przyciąga klientów. Dziwne to wszystko.

  • pawnap

    Oceniono 7 razy 3

    wygląda jak kostka mydła

  • eurotaxt

    Oceniono 1 raz 1

    Wykorzystanie platformy MQB jest prawdopodobne ale nie pewne. Auto ma być bliźniakiem technicznym Skody Yeti więc być może powstanie na platformie Golfa V/VI na której bazuje Yeti. Choć na MQB byłby lżejszy i bardziej nowoczesny.

  • dereks

    0

    "Model Mii to hiszpańska interpretacja Citigo, a Toledo to nic innego, jak Skoda Rapid z nieco innymi światłami. Te obydwa Seaty są produkowane w Czechach."
    od kiedy szanowny redaktorze, Słowacja została włączona do Czech?

  • potulnyqumotr

    0

    Nic już nie uratuje Seata dopóki będzie robił samochody podobne do Skody, Audi i Volkswagena.
    W koncernie są już marki tania,luksusowa-sportowa i normalna.
    Czym miałby przekonać Seat do kupna kupców którychś z tych trzech marek?
    Zostaje opcja produkcji sportowych samochodów lub wyłącznie SUVów, ale w rozmiarach odmiennych od reszty koncernu ( tak jak Skoda Octavia - więcej za mniej ).

  • kamito

    Oceniono 2 razy 0

    Szkoda że narazie w dalszym ciągu tylko wizualizacja, ale przypuszczam że może to być brat bliźniak zatwierdzonego już do produkcji Taiguna

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX