Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Nowy Mercedes Klasy C | Mała "eska"

Krzysztof Słomski
17.12.2013 10:40
A A A Drukuj
Nowy Mercedes Klasy C

Nowy Mercedes Klasy C (fot. Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz z sukcesami odświeża i powiększa swoją gamę modelową. Po udanej Klasie A, nowymi CLA i GLA, zmodernizowanej Klasie E i kolejnej generacji Klasy S przyszła pora na nową Klasę C, która ma stać się bardziej prestiżowa
Mercedes GLA Nowy Mercedes GLA | polski cennik

Klasa C to najpopularniejszy model Mercedesa, ale od czasu wprowadzenia CLA nie jest już bazowym sedanem marki. Władze koncernu zdecydowały się więc na podniesienie prestiżu tego modelu. Samochód upodobniono do flagowej Klasy S, a także zwiększono jego wymiary. Nowa generacja o oznaczeniu W205 jest o 95 mm dłuższa (4686 mm) oraz o 40 mm szersza (1810 mm) od poprzednika. Rozstaw osi powiększono o 80 mm (2840 mm). Rezultatem jest większa ilość miejsca w kabinie, co bezpośrednio przekłada się na poprawę komfortu podróżowania, a także większy bagażnik o pojemności 480 litrów. Mimo tego, że auto urosło jest, ono lżejsze, nawet do 100 kg w zależności od modelu, dzięki wykorzystaniu w aluminiowej konstrukcji.

Nowy Mercedes Klasy C występuje w trzech liniach stylistycznych: eleganckiej (Exclusive) i sportowych (Avantgarde i AMG line). Główną różnicą pomiędzy wersjami jest umiejscowienie gwiazdy, w pierwszym przypadku znajduje się ona klasycznie na masce, a w pozostałych na grillu. Wybierając AMG line dodajemy nadwoziu więcej pikanterii. Opcjonalnie dostępne są w pełni LED-owe reflektory. Według różnych wariantów może być wykończone także wnętrze pojazdu.

Używany Mercedes klasy C już od...

W chwili debiutu rynkowego samochód jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Wszystkie są standardowo wyposażone w system start-stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszy, turbodoładowany benzyniak (C 180) ma pojemność 1,6 litra i moc 156 KM. Dwulitrowa jednostka (C 200) generuje 184 KM mocy, a turbodiesel o pojemności 2,2 litra ma 170 KM. W niedługim czasie gama jednostek napędowych zostanie powiększona o małego diesla 1.6 o mocy 115 lub 136 KM. W planach jest także 333-konny, 6-cylindrowy motor benzynowy oraz hybryda z jednostką wysokoprężną.

W zależności od wybranej wersji silnikowej, nowa C Klasa będzie wyposażona w jedną z dwóch nowych ręcznych skrzyń biegów lub „automat” 7G-Tronic Plus. Dostępny jest też napęd na wszystkie koła 4Matic. Mercedes Klasy C to pierwsze auto klasy średniej, które może być wyposażone w zawieszenie pneumatyczne Airmatic (opcja). Standardowe układy zawieszenia są oferowane w trzech wariantach: komfortowym, sztywniejszym (Avantgarde) i sportowym, obniżonym o 15 mm.

Na nową C Klasę można już składać zamówienia. Benzynowa wersja C 180 kosztuje w Niemczech od 35 558 euro, a C 200 od 36 414 euro. Odmiana wysokoprężna C 200 BlueTec to wydatek przynajmniej 38 675 euro.

 

Olga i Mercedes SLS AMGOlga i Mercedes SLS AMG

Zobacz także

Komentarze (18)
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2013, 71 290 PLN
2010, 38 900 PLN
2013, 40 710 PLN
2010, 44 000 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (455)

  • 32%

    McLaren P1 (361)

  • 28%

    Porsche 918 (317)

Liczba oddanych głosów: 1133