Volvo XC90 | Blisko, coraz bliżej

Volvo powoli i bardzo długo podgrzewa atmosferę przed premierą nowej generacji swojego największego modelu o oznaczeniu XC90. Właśnie opublikowano nową porcję zdjęć pojazdu XC Concept
Nowe XC 90 Nowe Volvo XC90 zaawansowane technologicznie

Volvo XC zostanie oficjalnie zaprezentowane jesienią 2014 roku. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo.

Z przodu Concept XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór też będzie cieszył przyszłych nabywców flagowego, szwedzkiego SUV-a. Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa - przeszklona - w górę. To rozwiązanie przejdzie do historii wraz z końcem produkcji obecnej generacji modelu.

Nowe Volvo XC90 - sprawdź ceny

XC bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, która znajdzie się w przyszłych modelach Volvo, począwszy od XC90. Pod maską znajdą się silniki dwulitrowe: benzynowe i Diesla. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Najmocniejszy Diesel będzie miał moc ponad 220 KM.

 

Volvo XC Concept Volvo XC Concept | Wideo

 

Volvo S60 Polestar - test Volvo S60 Polestar - test

Więcej o:
Komentarze (28)
Volvo XC90 | Blisko, coraz bliżej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 104 razy 86

    12 lat to powinien być normalny cykl życia dla większości samochodów użytkowych.

  • americanmoto

    Oceniono 24 razy 16

    Ciekawe, czy moto.pl o tym nie wspomina, czy też Volvo chce zrezygnować z jednostki 4,4 V8. Jeśli tak, to robią błąd, bo to podstawowa jednostka wybierana w XC90 w USA a to jest główny rynek zbytu dla tego suva. Amerykanie lubią duże silniki i trudno ich przekonać do małych czy diesli, co pokazuje przykład Forda, ich Explorer przez lata był najczęściej kupowanym suvem w Ameryce, w najnowszej wersji zrezygnowali z wolnossącego V8 i sprzedaż drastycznie spadła.

  • himils

    Oceniono 5 razy 3

    Coś mu na dach spadło, płyta jakaś...

  • aerofan

    Oceniono 3 razy 3

    Przecież to jest mniejsze od XC60, to jakiś crossover. AMATORZY

  • przemekthor

    Oceniono 5 razy 3

    To na pewno nowe XC90?
    Ujęcie z góry pokazuje 3-drzwiowe auto.
    Co do silników - Volvo w Australii zapowiada powrót wersji z 4.4 V8, o R6 i R5 też byłbym spokojny, że zostaną.

  • wotrek

    Oceniono 5 razy 1

    Cudko! Bierę.

  • us_market

    Oceniono 9 razy 1

    @americanmoto

    >Ciekawe, czy moto.pl o tym nie wspomina, czy też Volvo chce zrezygnować z jednostki 4,4 V8. Jeśli tak, to robią >błąd, bo to podstawowa jednostka wybierana w XC90 w USA a to jest główny rynek zbytu dla tego suva. >Amerykanie lubią duże silniki i trudno ich przekonać do małych czy diesli,

    Tak może i była ale już nie jest: Głośne stare diesle made in USA to (niechlubna) przeszłość. Diesle wyraźnie wracają (jako opcja za dopłatą) a cena zwykłej benzyny w każdej chwili może wyjechać poza $4/3.7L czyli 1 GAL.
    Przykładów jest dużo, np. Nissan zastępuje V8 5.6L dieslem w wielu dużych modelach pickupów, dostawczych i SUV (w tym Infiniti) na 2015r.

  • twstyropian

    Oceniono 11 razy -1

    marzyłem o Volvo - ale przyszło Renault - wsadziło swoje awaryjne diesle, przyszedł Ford, skasował własną myśl techniczną volvo i zamiast Volvo sprzedawał fordy ze znaczkiem Volvo a teraz Chińczyk dobił legendę. Szwedzi !!!!! JAK MOGLIŚCIE DO TEGO DOPUŚCIĆ ?????

  • twstyropian

    Oceniono 9 razy -3

    niski w środku, auto dla qrdpla, wysoki Europejczyk będzie się garbił, podobnie jak w RR Evo - Azjaci robią auta na własną qrpldupowatą miarę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX