Plany Fiata | Co w Tychach?

Fiat zamierza skupić się na budowaniu palety modelowej wokół modeli Panda i 500. To m.in. oznacza, że model Punto wypadnie z oferty
40 lat Małego Fiata40 lat Małego Fiata

Sergio Marchione ma poważny problem z rynkiem europejskim. Ma też plan, jak sobie z tym problem poradzić i w końcu wygenerować zysk na Starym Kontynencie. Polega on na "zracjonalizowaniu" palety marki Fiat oraz zwiększeniu liczby modeli oferowanych przez Alfę Romeo i Maserati, co pozwoli wygenerować zyski z tych marek. Do 2016 roku koncern zamierza zaprezentować 20 nowych modeli, z czego aż 8 ze znaczkiem Alfy Romeo.

Fiat 500 5d z Tych

Paleta Fiata ma skupić się na rodzinach modeli Panda i 500. Fiat Panda oferowany jest jako  hatchback, Trekking i 4x4. Prawdopodobnie do tej rodziny dołączy "Panda XL", czyli mały crossover, coś na kształt Volkswagena Taigun Concept. Następca kompaktowego Fiata Bravo określany jest jako "Panda XXL" i także będzie crossoverem.

Zobacz ceny nowych Fiatów

Rozrośnie się także rodzina 500-ki. Obok modeli 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living w ofercie w 2015 roku pojawi się długo oczekiwany crossover 500X. Zastąpi on produkowanego wspólnie z Suzuki Fiata Sedici, ale także Punto, które nie będzie mieć formalnego następcy. Dobra wiadomość dla tyskiej fabryki. Fiat planuje debiut pięciodrzwiowej 500-ki, której produkcja trafi do Polski.

Wygląda na to, ze Fiat zamierza być jak Mini, które wokół sukcesu jednego modelu sprzed lat zbudowało współczesny wizerunek marki.

Rekordowy rok Maserati

Prezentacja sedana o nazwie Ghibli okazała się dla Maserati przełomem. W 2012 roku firma sprzedała 6,2 tys. samochodów, a w tym roku już przyjęła 23 tys. zamówień. Na podobny, choć może nieco mniej spektakularny sukces liczy Alfa Romeo. Marce ma pomóc bateria nowych modeli, w tym Alfa Romeo 4C Spyder, czy wyczekiwana zupełnie nowa Giulia (sedan klasy średniej z tylnym napędem) spodziewana w 2016 roku.

SZZa co kochamy włoską motoryzację?

Więcej o:
Komentarze (32)
Plany Fiata | Co w Tychach?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • potulnyqumotr

    Oceniono 128 razy 120

    Ciekaw jestem jak będzie wyglądał nowy Ducato z tym przodem 500-ki?

  • zywiolak

    Oceniono 90 razy 80

    Nie będzie następcy Bravo i Punto? Trochę ryzykowne posunięcie jak na rynek EU, nie wiem czy produkowanie napompowanych 500-ek z paletą silników kończących się na 1,3 multijet 105 KM to dobry pomysł.

    Trochę szkoda, że FIAT ucieka w niszę, mam Bravo II i planowałem kupić III z jakimś T-jetem. Rozglądałem się za nowym Seatem Leonem, ale trochę straszą plastiki w środku. Poza tym dość zacne auto.

  • ekspert_motoryzacji

    Oceniono 71 razy 71

    Fiat kończąc produkcję Punto sam strzela sobie w stopę. Cóż, Dacia się cieszy:))

  • promega

    Oceniono 37 razy 33

    Szkoda Punto, bo to całkiem sympatyczny miejski wozik.

  • 159tbi

    Oceniono 32 razy 32

    Marchione moglby pomyslec o powrocie Alfy Romeo do motorsportu, w koncu to dobra reklama, ale rozumiem, ze jego ksiegowi nie byliby szczesliwi.

  • zx_hemi

    Oceniono 77 razy 31

    Widziałem ostatnio na ulicy chyba fiata 500 L, czy XL czy jeszcze coś innego? nie wiem, tak czy siak mało nie wypadłem z drogi ze śmiechu. Koszmar. Współczuje wszystkim posiadaczom zwykłej 500 - niebrzydkie auto, ale z takim towarzystwem, opatrzy się i zbrzydnie 3 razy szybciej.

  • maserakk

    Oceniono 28 razy 24

    Alfa już w niebycie, a teraz Pan Marchione ciężko pracuje, aby taki sam los spotkał Fiata. Jest duże prawdopodobieństwo, że dopnie swego!

  • mirafas

    Oceniono 14 razy 14

    Zły pomysł :P

  • jan.go

    Oceniono 10 razy 8

    Jak to w biznesie motoryzacyjnym bywa Pandę i 500 rozciągnie się w trzech wymiarach i apiat będzie to co było tylko pod innymi nazwami .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX