Trzy nowości Mitsubishi w 2014 roku

Mitsubishi podsumowuje 2013 rok i zamierza definitywnie zakończyć trudny dla siebie okres. W przyszłym roku polscy klienci mogą się spodziewać premiery rynkowej Outlandera PHEV oraz dwóch dużych liftingów dotychczasowych modeli. Mitsubishi zamierza też przyciągać do salonów atrakcyjniejszymi cenami swoich samochodów

Salon Tokio 2013 | Trzy koncepty Mitsubishi

Mitsubishi Motors Corporation jest firmą, która dotkliwie odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Dla producenta wytwarzającego większość swoich modeli w Japonii , mocny jen znacząco redukuje zyski. W japońskich fabrykach powstają modele: Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udało się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą samochody na ponad 160 rynkach świata.

"Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation." - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show.

Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym - PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent ma być dla Mitsubishi rentowny.

"Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli." - podsumował Daniel Nacass.

Współpraca Aliansu Renault-Nissan z Mitsubishi

Polska - podsumowanie ostatnich lat i plany na 2014 rok

Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce.

"Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów." - powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. "Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje."

Wiosna 2014 do polskich salonów wjedzie nowe Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) -SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Duży SUV ma oferować łączny zasięg 824 km i zużywać średnio 1,9 l na 100 km.

W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu (dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie). W pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują również cieszące się dużym zainteresowaniem wersje specjalne kilku modeli z bogatszym wyposażeniem w korzystnej cenie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA