Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Ford po raz pierwszy zaprezentował nowego Mustanga w Europie. Model oferuje elegancki i sportowy design, zaawansowane technologie i osiągi na światowym poziomie
Ford MustangNieznane koncepty Mustangów

Ford Mustang w wersji fastback i cabrio oferuje światowej klasy osiągi oraz wysoką jakość, pozostając wiernym swojej 50-letniej historii oraz zachowując status globalnej ikony motoryzacji. W Fordzie twierdzą, że nowy Mustang został opracowany z silnym nastawieniem na osiągi, dynamiczne właściwości jezdne i wszechstronność. W wyposażeniu tego modelu znalazły się też innowacyjne system wspomagające kierowcę.

To co najważniejsze to oczywiście silnik. Obok uznanego V8 o pojemności 5 litrów - rozwijającego ponad 426 KM i 529 Nm momentu obrotowego,  Ford oferuje w modelu nową jednostkę 2,3 l. EcoBoost. Ten turbodoładowany silnik zapewnia doskonałe osiągi i wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną, której oczekują klienci z Europy.

Silnik EcoBoost zapewnia dobre osiągi, wykorzystując w tym celu bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu oraz turbodoładowanie.  Nowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy.

Nowy Ford Mustang - premiera (fot. Piort Sielicki)

Nowy Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

 

Sprawdź ile kosztuje używany Mustang


Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Modele Ford Mustang GT wyposażone zarówno w jednostkę EcoBoost, jak i w silnik V8 otrzymają wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

Z tyłu pracuje nowe niezależne zawieszenie typu „integral-link”, którego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały specjalnie zmodyfikowane i zestrojone pod kątem modelu o wysokich osiągach i europejskich warunkach drogowych. Nowe aluminiowe tylne przeguby redukują masę nieresorowaną, zapewniając wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.

Nowy Ford Mustang - premiera (fot. Piort Sielicki)

Nowy Ford Mustang został wyposażony w liczne nowoczesne technologie, zapewniające kierowcy precyzyjne informacje, lepszą kontrolę nad samochodem oraz rozbudowane możliwości przyłączeniowe.

Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników Selectable Drive Modes umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy, tworząc idealnego Forda Mustang, przystosowanego do każdej sytuacji drogowej.

Nowy Ford Mustang - premiera (fot. Piort Sielicki)

Od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy Forda Mustang. Model ten jest najczęściej „lajkowanym” samochodem na Facebooku i ma na swoim koncie tysiące wystąpień w filmach, telewizji, świecie muzyki i w grach wideo. Oprócz tego Ford Mustang to jeden z 25 nowych samochodów, które Ford zaprezentuje w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat.

 

Więcej o:
Komentarze (25)
Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zasadniczook

    Oceniono 73 razy 67

    W USA wyjściowo będzie kosztował ok $25 000 u nas pewnie wycenią go na 250 000 zł.

  • americanmoto

    Oceniono 45 razy 33

    Wygląda pięknie, to fakt, ale mimo to wydaje mi się, że obecnie sprzedawany model jest świetny i ja bym go nie zmienił, wygląda bardziej jak muscle car, jest charakterny, klasyczny i nowczesny w jednym. Nowa wersja co prawda też oferuje te zalety, ale jakoś starszy bardziej mnie przekonuje.

  • sylenth

    Oceniono 36 razy 32

    po ile te fordy

  • johnny-kalesony

    Oceniono 8 razy 4

    Mam mieszane odczucia ... Linia nadwozia na pewno jest ładniejsza od poporzedniej wersji - czyli bardziej prosta, przypominająca pierwsze mustangi. To wielka zaleta. Niestety - wrażenie psują te idiotyczne, chińskie, skośne reflektory, upodobniające Mustanga do azjatyckich wozów. Kto wpadł na tak głupi pomysł?
    Poza tym, czołowa część przedniej maski niepotrzebnie opada - powinna być konsekwentnie prosta, utrzymana w jednej linii z nazdwoziem samochodu.
    Tylny błotnik natomiast (za tylnym kołem), obserwowany pod pewnym kątem, przypomina rozwiązanie z Porsche, ale to raczej detal ...

  • jeak

    0

    Mustangi miały zawsze ładny przód i brzydki tył - tak jest i tym razem :).

  • brodatababa

    0

    A gdzie 2.0 tdci od peżota?

  • Mateusz Gruszka

    0

    W krótce w sprzedaży pojawi się Mustang 50th Anniversary Edition, więcej informacji można znaleźć tutaj mpgserwis.pl/blog/wordpress/?p=83

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX