Coraz więcej kobiet kupuje Porsche

Jeszcze nie tak dawno temu ponad 90 proc. klientów Porsche stanowili mężczyźni. Ta proporcja jednak coraz szybciej ulega zmianie odkąd producent sportowych aut z Zuffenhausen zaczął oferować większe, użyteczniejsze modele - pisze magazyn Business Harvard Review

Salon Los Angeles 2013 | Porsche Macan

Wszystko zaczęło się od modelu Cayenne. Pierwsza generacja dużego SUV-a trafiła do sprzedaży pod koniec 2002 roku. Wtedy sympatycy marki wieszczyli jej szybki koniec. Tymczasem Porsche z roku na rok ma się coraz lepiej. Nadal oferuje typowo sportowe, dwuosobowe samochody, ale na tym nie zamierza poprzestać, dostosowując się do nowych trendów na rynku.

W 2009 roku ofertę poszerzono o czteromiejscowego fastbacka o nazwie Pananmera, który pełni rolę flagowej limuzyny marki o sportowym zacięciu. Rok później, po sukcesie pierwszego SUV-a, rozpoczęto sprzedaż drugiej generacji Cayenne. Koniec 2013 roku to z kolei światowa premiera mniejszego i tańszego crossovera o nazwie Macan, który w dużym stopniu powinien przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży niemieckiej marki.

Sprawdź cennik Porsche Cayenne

W ciągu tylko trzech kwartałów tego roku światowa sprzedaż Porsche wzrosła o 15 proc., właśnie dzięki nowym modelom, które chętnie wybierają także kobiety. Niekwestionowanym liderem sprzedaży pozostaje Cayenne, na którego popyt stale rośnie. Panamera również dobrze się sprzedaje, w ubiegłym roku nawet lepiej od legendarnej "911-ki".

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.