Volvo V60 Hybrid w niemieckiej policji

Nie są tanie, mają za to być superoszczędne. Niemiecka policja odebrała dwie hybrydy typu plug-in
Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicąVolvo V60 Plug-in Hybrid - Test
Pierwsza jazda

Rządy państw europejskich zobowiązały się do ograniczenia emisji CO2. Oprócz nacisków na przemysł motoryzacyjny i samych kierowców, choćby poprzez wprowadzanie stref z zakazem wstępu dla samochodów o nadmiernej emisji (w Niemczech centra miast mają wyznaczone specjalne zony oznaczone odpowiednimi kolorami), rządy same muszą dbać o niską emisję w podległych instytucjach. Dlatego m.in. niemiecka policja będzie przesiadać się do superoszczędnych samochodów.

Jednym z takich "wzorcowych" aut jest najnowszy nabytek Bundes Polizei, Volvo V60 w swojej najbardziej zaawansowanej odmianie Plug-in Hybrid. Silnik wysokoprężny o mocy 215 KM napędza przednie koła, ale auto potrafi też poruszać się bezgłośnie. Wtedy w ruch wprawiają go tylne koła napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Współpracując oba silniki dają 285 KM mocy i 640 Nm momentu umożliwiając sprint do setki w 6,1 s. Przy spokojnej jeździe zużycie paliwa ma nie przekraczać 2 l/100 km, co odpowiada emisji 49 g CO2 na km. Podczas jazd testowych w Szwecji sprawdziliśmy jak rzeczywistość ma się do deklaracji producenta (link powyżej).

Więcej o: