Toyota Hilux Invincible | Małysz i Marton polecają

Toyota przygotowała specjalną edycję modelu Hilux o nazwie Invincible. Sprzedaż pikapa w tej wersji rozpocznie się na początku 2014 roku. Do tego czasu jedyne dwa egzemplarze w Polsce będą użytkować Adam Małysz i Rafał Marton

Toyota kończy produkcję modelu FJ Cruiser

Od roku Toyota jest ich partnerem technicznym, dostarczając zawodnikom samochody do treningów i na co dzień. Adam Małysz wspólnie ze swoim pilotem Rafałem Martonem użytkowali już m.in. Avensisy, Hiluxy, Land Cruisery i RAV4. Teraz przesiądą się do specjalnych Hiluxów.

Toyota Hilux Invincible powstała w oparciu o najlepiej wyposażoną odmianę SR5, dostępną z podwójną kabiną i silnikiem Diesla 3.0 D-4D. Zawodnicy będą mieli do dyspozycji wzmocnione wersje PowerBoost, które rozwijają 201 KM i 435 Nm, będąc jednymi z najmocniejszych pikapów na rynku. Adam Małysz wybrał auto z manualną skrzynią biegów, Rafał Marton będzie jeździł samochodem z przekładnią automatyczną.

Poza błękitnym kolorem lakieru, specjalna wersja pikapa wyróżnia się licznymi dodatkami: światłami do jazdy dziennej w technologii LED, orurowaniem przestrzeni ładunkowej, chromowanymi progami bocznymi i nakładkami progowymi z napisem "Hilum Invincible", srebrną nakładką zderzaka, chromowanymi ramkami świateł przeciwmgielnych i osłoną wlotu powietrza, skórzanym lewarkiem hamulca ręcznego z logo "Hilum", roletą bagażnika oraz obręczami kół w rozmiarze 17 cali i specjalnym wzorze Invincible. Hiluxy Małysza i Martona zostały dodatkowo wyposażone w osłony podwozia i dalekosiężne dachowe światła LED, które przydadzą się w terenie.

"Nasze nowe Hiluxy Invincible rzucają się w oczy, bo mają mnóstwo atrakcyjnych dodatków i świetny kolor nadwozia, ale to nadal ten sam niezniszczalny Hilux, którym można dojechać wszędzie i mieć pewność, że się wróci. Przez ostatni rok jeździłem Hiluxem na rajdy i treningi, nie oszczędzałem go w terenie, a samochód jest nadal jak nowy. Tak solidnych konstrukcji można dziś szukać ze świecą." -  powiedział Adam Małysz.

Rafał Marton dodał, że z ciekawością zamieni Avensisa na Hiluxa. "Avensis mnie trochę rozleniwił, przyzwyczaiłem się do komfortu, który daje to auto. Nie pamiętam, żebym wysiadł z niego zmęczony, a przez ostatni rok jeździłem Avensisem bardzo dużo. Teraz za kierownicą Hiluxa wsiadam do prawdziwej terenówki."

Sprawdź cennik Toyoty Hilux

Adam Małysz i Rafał Marton są jednymi z nielicznych zawodników cross country, którzy w rajdach i na co dzień wykorzystują ten sam model pojazdu. Wersja rajdowa jest autem wyczynowym z licznymi modyfikacjami, jednak jak mówi Adam Małysz, wybór samochodu do profesjonalnej kariery rajdowej nie był przypadkiem:

"Kiedy w zeszłym roku zmienialiśmy auto, zdecydowaliśmy się na Toyotę z kilku powodów. Wszyscy wiedzą, że Toyoty są niezawodne i trwałe, a w rajdach takich jak Dakar to element, który często decyduje, czy dojeżdża się na metę czy nie. Nasz rajdowy Hilux jest do tego piekielnie szybki, w tym roku będziemy mieli do dyspozycji jeszcze mocniejszy, 5-litrowy silnik Toyoty. Dziś w naszym Hiluxie na trasie rajdu czuję się już pewnie i wiem, że możemy jechać szybko. Zawsze podkreślam jednak, że jestem jeszcze na początku swojej drogi jako kierowca rajdowy. Do wykorzystania Hiluxa w stu procentach muszę jeszcze sporo ćwiczyć. Na pewno jednak przygoda z Toyotą potrwa dla nas dłużej, bo to świetne auta, i w sporcie i na co dzień."

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.